søndag 13. juni 2010

Lediggang er roten til alt ondt.

Jeg begynner i stadig større grad å forstå dette uttrykket. Jeg må si jeg kjeder meg veldig, men jeg har ikke vett på å gjøre noe med det. Dagene forsvinner i en tåke av ingenting. Når jeg ikke har noe jeg må gjøre, får jeg ikke gjort noe heller. Selv det å finne på noe middag og rydde ut av oppvaskmaskinen før kjærsten kommer hjem er en nesten uoverkommelig oppgave i blant! Og det er ganske latterlig, egentlig! Jeg forsvinner inn i Internett og blir der. Og jeg som elsker å holde på med kreative ting klarer liksom ikke å bruke denne tiden til noe sånt.Vel, jeg har skrevet noen brev og laget noen kryssord (!), da. Men jeg begynner å bli ganske klar for å få noe å gjøre. Det er bare kjedelig at lønningene her er så dårlige!

Den oversettelsesgreia viste seg å ikke være noen jobb sånn egentlig. Jeg tok en 3 timers test nå på fredag for å se om jeg er kvalifisert, og hvis jeg er det, ringer de meg hvis/når de trenger meg. Ikke noe å satse på sånn fast, altså -men kanskje noe jeg kan gjøre innimellom om jeg blir godkjent. Håper det, det var ganske utfordrende og artig! Ellers skal jeg på et møte på mandag som kanskje gjør at jeg kan jobbe litt som hjemmehjelp.

Fordelen med å ikke ha noe å gjøre er at når jeg sover dårlig om natta, så slipper jeg i hvert fall å stå opp klokka seks og kreke meg til jobb... Jeg tror livet mitt minner mistenkelig om en pensjonists: min største hobby for tiden er å mate endene i parken! Nå har jeg til gjengjeld alltid vært glad i dyr, da -og det er veldig artig å se de bittesmå nyfødte nøstene som svømmer tetttett etter mamma`n sin! =)

1 kommentar:

Greta sa...

Hei. Du får strikke julegaver. Eg er heime heile dagen og har problem med at døgnet har for få timer.at eg må legge emg fordi eg er så trøtt. Rekker ikkje alt eg vil gjere. Men, når det er sagt, så var det ikkje sånn før. Eg vart uføretrygda i 97 og det tok ca 10 år å venne seg til at eg ikkje skulle vere i arbeidslivet meir. Prøvd mange ganger.
Nå har eg det som plommen i egget, når formen er til å leve med.
Lykke til med jobb jakt og livet generelt