tirsdag 15. juni 2010

Gjestefrue og hjemmehjelping

Siden sist har jeg meldt meg hos et vikarbyrå som spesialiserer seg på omsorgsarbeide, da mest i helsesektoren. I dag har jeg vært på jobb som "Gjestefrue" (Gastvrouw): en person som serverer mat og drikke og rydder litt på eldresenter. En helt kurant jobb -bare at det ikke var noen av de "faste" der på jobb og hun som var der var potte sur. Men joda! Fint å ha noe å gjøre!

I morgen og torsdag skal jeg sykle til en annen by og litt rundt der (30km), med det mål for øye å hjemmehjelpe to hus. Jeg sier ikke vaske to hus, for hva jeg skal der vet jeg ikke enda! Mest sannsynlig blir det noe vasking, men det kan like godt være vindusvask, klesvask, mathandling og -laging... Det blir jo interessant å se! Mest spennende blir det om jeg finner frem -når man skal sykle såpass har en jo en god del muligheter til å sykle seg vill på veien! Får beregne gooood tid.

Fredag skal jeg tilbake dit jeg var i dag -forhåpentligvis uten surpompen! Etter det har jeg foreløpig ingen oppdrag, men det baller nok på seg (håper jeg!) Jeg har fortsatt ikke hørt noe angående oversettinga, men håper på å kvalifisere meg. Og på at det dukker opp noen oppdrag -så kan jeg være alt-mulig-på-en-gang eller multitaske om du vil!

PS: Bildet er fra 1959, og nei -jeg trenger ikke å gå sånn kledd... Men det er en morsom tanke!

4 kommentarer:

Greta sa...

Så bra at du har fått deg litt å gjøre. Det hjelper på det. Viss eg får mailadressa di skal eg sende deg oppskrifta. Har den på mail skjønner du.

Tanta'ri sa...

God at du har noe å gjøre, som du selv sier: lediggangen er roten.. osv.
Og det er ikke noe morsomt å gå og surre når alle andre er på jobb..
Det høres jo greit ut også - å gjøre litt forskjellig. Jeg merker jeg er litt lei av samme dag ut og dag inn.. Men, nå er det snart ferie da, i all fall en uke i første omgang. Lykke til med oppdragene! Løv ju!!! klem-klem!

Smått og Stort sa...

Hei! Takk for koselig kommentar på bloggen min :)
Godt at du har fått noe å gjøre- og samtidig kan du sykle dit og få god trim? Høres veldig bra ut!
Hilsen Sissel

Tanta'ri sa...

Noen nye oppdrag som er verdt å skrive om eller..?
:-)
klem!