onsdag 1. april 2009

Parklife

Jeg ble liksom ikke helt ferdig med den posten fra i gaar. For jeg kunne ikke komme paa noen tittel, og det jeg egentlig skulle skrive om glemte jeg aa skrive. Saann er det naar solen lokker! Jeg skyndte meg til Utrecht og ruslet litt i gatene, foer kjaeresten min kom paa besoek og vi hadde piknik med vin og pledd og radio og sol og kyllingsalat og vaaryre mennesker i det groenne gresset paa campus. Herlig!

Det jeg skulle fortelle i gaar var om den fine turen min i "skogen" paa mandag, eller rundt ved et naturreservat. Jeg trengte en pause midt i den siste rettehaugen, saa jeg gikk meg en tur blant sandstier, kanaler, store, ruvende traer og aakrer. Og for en beloenning! Jeg saa en diger, glad hare, bare 5m unna, foer den loep i store sprang og byks over jordet og forsvant. Jeg saa en flokk gjess, masse dykkender og stokkender og til og med en hakkespett. Den gjemte seg saa godt den kunne hoeyt oppe i et digert tre, men jeg hoerte den paa lang avstand. Jeg stod sikkert et kvarter foer jeg endelig saa den, og med jubel i hjertet tok jeg med meg alle de fine naturopplevelsene og gikk hjem som et lykkelig menneske.

9 kommentarer:

SuperIrene sa...

Oooo, så dere _har_ litt natur der nede også? ;-)

Fint å koble av litt i en sånn park, du får få deg et skikkelig kamera å begynne å gå på fotojakt da!

Unknown sa...

Det som er fint med naturen i Nederland, er at hvis det fantes dinosaurer i der, så hadde de vært lett å få øye på.
(DK, 26 år).

Vibber`n i Farta sa...

SuperIrene: Jaada, natur finnes det, om enn ikke i overflod her i området hvor Vibeke bor (Randstadområdet er det tettest befolkede området, så det mest av areal er brukt til NOE, også om det er en park..)

Dan Kåre: JA! Godt poeng! Skal holde utkikk neste gang jeg rusler tur.

åk sa...

Piknik??? Så utrulig koselig!!! :-)

Vibber`n i Farta sa...

Oh yes =)

svakaffi sa...

Den som har en god naturopplevelse i kroppen kan argumenter for et smil i ansiktet.(ikke et kinesisk ordspråk. og ikke gammelt)(faktisk urframført her og nå på bloggen din!)

Vibber`n i Farta sa...

Fantastisk! Hihi, de kommentarene dine er jo verdt sin vekt i gull! =) Men.. Hmm, hvor mye veier egentlig 3 linjer skrevet og publisert på internett? Kanskje en bør lage en egen vektskala for ting som skal veies og verdisettes, men som ikke fysisk kan veies? Eller, det finnes kanskje allerede?

svakaffi sa...

oi, det var en vanskelig problemstilling...jeg tror noe sånt er for mennesker som vinner nobelpriser og slikt. en vektskala for vektløse ting...!meget fornøyd med å havne i Nettop hørt-spalta :)er som en slags oscar for kommentarer

Vibber`n i Farta sa...

Oscar for kommentarer -ja, du sier noe! =)