mandag 7. juli 2008

Young Folks

Og vips, der var to uker gått!

Tida bare gikk så fort, liksom! Jeg har hatt det kjempegøy, slitsomt, skikkelig varmt, myggsomt, bråkete, regnfullt, fantastisk, solstrålende og hmm.. barnsomt? Gøy med kids, ass, men vi hadde liksom øyas mest jålete sminkebertekoloni, liksom. Ikke helt dem jeg pleide å henge med da jeg var 12-13 år, liksom...

"Og jeg bare, og han bare og jeg bare herregud lissom", "Sorry ass, fant ikke lipglossen min, så rakk ikke kveldssamling. Seriøøst, jeg mener det, ass.."... En del (stadig flere) av jentene var relativt (veldig) harde på sminka, og brukte glatt timesvis foran speilet med sminking og tupering av hår når de hadde fri... Så før den siste kveldssamlingen løp alle vi lederne inn på et rom og gikk kraftig til verks med all sminken og hårsprayen vi hadde (som relativt sett slett ikke var mye) i beste fjortisstil. Dere skulle sett ansiktene til de søte små da vi kom løpende ti minutter for seint og ropte "sorry ass, fant ikke mascaraen"! Gutta var også vakkert utspjåket, som dere ser -og det ble en kjempeartig kveld med bare tull og fjas, men en verdig avslutning på en hyggelig periode. Mange av ungene gråt og var så lei seg fordi de skulle hjem, og jeg syntes også det var trist å tenke på at jeg kanskje aldri ser dem igjen, men gledet meg likevel til en liten pause!

Det blir litt slitsomt å leve så mange mennesker oppå hverandre hele tiden, så fritimene mine brukte jeg på å vandre litt rundt i skogen, daffe i solskinnet på et svaberg og/ eller lese bøker. Fin øy! Men sammen med kidsa var det fullt fres, de er jo noen sjarmtroll! =) Vi som jobbet på Sletta var veldig forskjellige, men hadde mye overtrøtt humor på kveldstid etter alle oppgavene var utført... Og relativt mye intern sjargong. På vår egen ros-tavle utviklet vi to utmerkelser det var mulig å få: "Dagens Pia Haraldsen" og "Dagens Jan Thomas". Vi klipte ut bilder av dem fra et blad og limte på en del av en post it , så var det bare å se hvem som var teitest, fjernest og/eller mest forfengelig den dagen... Til tross for mitt noe blonde og blåøyde utseende lå jeg ikke på topp når det gjaldt å få de lappe påklistret -veldig greit! Ellers kan jeg nevne den svarte kisten på personalrommet med påskriften K.K. 1742. Vi tolket det glatt som Kake & Klamydia og trakk blant to lapper med henholdvis kake og klamydia hver dag på pers-møtet nøyaktig kl 17:42. Jeg fikk fire av hver, så det ble visst nøytralt, gitt -så jeg har hverken kake eller klamydia å by på, sory ass.

Rart hvor mye det er plass til på to uker, og plutselig var jeg hjemme igjen! Skal legge ut noen flere bilder så fort de er innen rekkevidde.

Vurderer sterkt å få med meg noen til å henge litt utenfor Valle Hovin og forsøke å kapre noen Springsteen-billetter i morgen eller tirsdag. Me får sjå? Noen som er med? Se an været kanskje? Forrige konsert var jo faktisk en liten skuffelse, til tross for 40.000 publikumere og finvær -de eneste høydepunktene var Dancing in th Dark og når mannen faktisk hang opp-ned i mikrofonstativet!!!

PS: Kastet inn en last.fm-player på siden her. Ble litt ymse musikk som falt meg inn just nu. Det var nesten ingen Belle & Sebastian-sanger det gikk an å legge inn! Skuff... Vel, vel, skal prøve å legge til sanger for hver nye blogtittel, tenkte jeg. Vi får sjå!

4 kommentarer:

Anonym sa...

shit.. jeg beundrer din taalmodighet som sommercamp-ansatt. merker bare ved aa lese det innlegget, at jeg nok ikke hadde passet saa veldig godt til den rollen:) fortsatt god sommer, snuppa!

Vibber`n i Farta sa...

Omygosh, her kommer jeg hjem fra internetteksil og så har noen faktisk kommentert innlegget mitt! Går DET an og, da? Jeg som vurderte å true med bloggstreik eller andre represalier... Jada, min tålmodighet ja.. Den er tidvis uendelig, tidvis ikke-eksisterende! Med kidsa er den litt varierende, men som regel god nok.. Håper du koser deg vilt der bortenedioppigjennom! =D Sees om noen skarve uker! Klem

Anonym sa...

Heeey, må ikke stenge bloggen. BAre for at man ikke tar seg tid til å kommentere hver eneste gang, betyr det ikke at man ikke leser den!

Høres ut som en morro sommerjobb du også hadde (har?). Jeg for min del er gått over i en litt kjedelig fase av jobben, da alle er på ferie og jeg må bare sitte og passe på resepsjonen, og her skjer det ikke akkurat mye nei.. Mer morro i vår da skoleklassene kom, turister er ikke så gøyale. I tillegg sitter jeg og skriver informasjonsbrosjyrer for div. nasjonalparker, ikke akkurat superkreativt arbeid.. men men. Kan jo kanskje strekke det så langt å si at det er relevant erfaring?? Jeje..

Ha en fortsatt kanonsommer! :-)

Vibber`n i Farta sa...

Hehe, neida -skal ikek stenge den ;) Blir bare litt ymse oppdatering. Sommerjobben var artig, føler det jeg har gjort meg nye erfaringer så jeg er mer klar for praksis i skolen igjen nå :) Synes jobben din høres stas ut og jeg -har jo sett bilder, det er så flott der!