mandag 19. mai 2008

Zombie Zoo

Så var det den tiden på året igjen: været er flott, solen varmer, den lille vinden som kan spores er varm, fuglene kvitrer, gresset gror høyt og grønt, og alle blomstene tror det er sommer og blomstrer som bare det. Men det var jo egentlig ikke det jeg tenkte på, egentlig tenkte jeg på alle de grå, kjedelige, dratte og trøstesløse ansiktene, de trøtte, fortvilede, zombielignende menneskene -ja alle de eksamenslesende studentene som fyller biblioteket mer enn til randen i disse dager.

Men la oss heller skrive om noe mer spennende! Hva med joggeskoene på tilbud jeg fornøyd kom drassende hjem med? Mamma påstod de var for små. Selvfølgelig var de ikke for små -pøh. Etter to turer i marka med gnagsår i økende omfang måtte jeg vel kaste inn håndkleet (utrolig merkelig ord egentlig..) -eller rettere sagt: velge mellom ben eller sko... Finn.no skal ikke undervurderes. Kort fortalt er de finfine skoene nå solgt til ei dame i Vestfold. Og jeg er hele 20 kr rikere. Håper de får det fint der.

Ellers så bæsja en av de narkomane sine hunder utenfor døra vår i dag. Ja, det er ikke sånn at jeg uten videre antar at det må ha vært en av de narkomane sine hunder -det hele ble nemlig observert av ei som var på besøk hos ei jeg bor med. Det lukter vondt, og noen kommer sikkert til å tråkke i det. Men, men. Det å bo i byen har sine fordeler og ulemper. Dette var helt klart av den siste sorten. Men tilbudene på Mega rett nedi gata her, derimot -de er fine, de. Hver uke har de 40% på et eller annet, for det meste noe nyttig. Det liker vi studenter. Men vi liker ikke når den etterlengtede vår-sommeren kommer samtidig med eksamensperioden. Og i hvert fall ikke når dette igjen er sammenfallende med allergisesongen. Menmen, jeg skal på ingen måte klage. Jeg tar det hele med knusende ro. I hvert fall akkurat nå. De seks oppgavene som skal inn neste uke skal nok bli levert. De er bare ikke ferdige enda...

Dancin`at the Zombie Zoo, tralala...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Se der ja, ikke så vanskelig nei? :-) Fornøyd nå.

"Kaste inn håndkleet" tipper jeg kommer ifra bokseverdenens terminologi, når det går for langt i en kamp kan en kaste inn et hvitt håndkle (feks. treneren eller lignende) og da vil dommeren stoppe kampen. Så da vet du det.

Vibber`n i Farta sa...

Aha, mindre nevrotisk, ikke verst!
Mente egentlig ordet håndkle, men visste forsåvidt ikke hvor uttrykket kom fra heller -så dette var jo riktig nyttig! :)

Nina sa...

tror d er flere her i kollektivet som deler din oppfatning om finn.no:) og det er faktisk ikke alle som kan skryte av en dørmatte av hundebæsj..

Vil benytte muligheten til å reklamere for nytt innlegg på min fantastisk blogg også:)

Vibber`n i Farta sa...

Ååå, tror du det? Ja, finn.no-hysteriet brer om seg! ÅK solgte jo både en tv og en skrivepult på en og samme dag!

Snikreklame ja -ikke dumt! Vi får ta en titt på hva frøkenen har blogget denne gang ;)