søndag 6. april 2008

Baby`s in Black

I går var det endelig duket for en etterlengtet begivenhet i BSI Dans : The Mafiafest!
Eller duket og duket, det måtte nå en del rigging og stabling av stoler til før vi til sist kunne legge på dukene. Må si det har tatt en del tid å forberede vårens store temafest, som skulle være selve toppen av kransekaka, rosinen i pølsa (har aldri skjønt det uttrykket. Har ikke spist rosin i pølse, men har vært borti sviske i pølse på et barnehjem i Latvia. Hvis dette kan sammenlignes vil jeg helst slippe rosiner i i hvert fall min del av pølsene...), kronen på verket eller hva dere vil kalle det, etter vår fantastiske kursuke med smakebiter fra mange ulike dansesjangere vi ikke underviser i til vanlig. Og slik ble det: til festen kom et stort antall danseglade mennesker, for anledningen i svært mafiøse antrekk, skridende oppover vår røde løper og frem til vaktbordet med bildet av "familien" samt inngangsvaktenes strenge "Pay up, do it now!"
Bildet av "familien" som ligger øverst her var tatt spesielt for anledningen og prydet også de flotte flyerne vi hadde fått laget for å reklamere for festen. Alle deltakerne hadde virkelig overgått seg selv på stylefronten, og jeg hadde bestemt meg for virkelig å sette standarden for slutty (ikke se etter hvor kort den kjolen egentlig er...) -noe jeg klarte med glans... Jeg satset stort på slutty barpike i mafiabossens mørke pub... Kvelden var kjempevellykket! Vi fikk masse positive tilbakemeldinger, det er hyggelig når en virkelig har stått på for at alt skal bli best mulig. Vi hadde laget en egen avdeling med småbord med god utsikt til dansegulvet. Det var svarte duker, grønne vinflasker med høye, hvite lys i, gullpenger, sjetonger, røde roser og hvite tulipaner. Det så rett og slett ganske kult ut! På det gamle slitte pianoet plasserte vi en rød rose og den store, store vinflasken med lys i, og på scenekanten satte vi gravlykter og en fiolin! På gulvet tegnet vi opp omriss av døde kropper med hvit teip. Ah, hvilken fest. Må si jeg ble litt sliten utover kvelden etter alt styret, men det var en bra fest! Jeg fikk masse komplimenter for antrekket, dansegulvet flimret med svart-, rød- og hvitkledde folk, og i den lille salen ved siden av hovedsalen danset jeg argentinsk tango :)

I dag har jeg skoftet showtreningen (det er snart tid for å reise til Snøhettacup igjen!) til fordel for tur på Fjellveien. Det var fine greier! Ikke bare var det den fineste dagen på lenge, med sol, blomster og fuglekvitter, men vi (Kristian) spanderte på oss årets første is :) Det var fint å nyte solen og isen i godt selskap, så gikk vi i kø ned fra Fløien igjen. Heldigvis hadde vi (Nina) vært forutseende nok til å velge en litt mindre brukt vei da vi gikk opp, så vi slapp unna med kø den ene veien. Bergenserne er nemlig helt utrolige når det gjelder å bruke finværsdager. Da er det opp på et av byfjellene, alle som en! Like ved Fisketorget ventet en av dagens andre positive overraskelser: tror du neimen ikke selveste Trond Espen Seim var ute på tur med de sexy solbrillene sine.. Er ikke bare brillene som er sexy på ham, for å si det sånn... Nesten så jeg sleit litt med å klare å få med meg Nina hjem igjen!

Vel, så er det straks en ny uke. Det blir den siste uken i praksis for denne gang, det synes jeg er helt greit. Møtet med elevene har vært spennende, krevende, morsomt, slitsomt, utfordrende, men givende. Selve praksisen med tanke på veiledning, som visstnok skulle skje, stiller jeg meg heller skeptisk til! Men nå er det altså snart over for denne gang, og da er det tilbake til Universitas Bergensis og jogging fra fakultet til fakultet, enda mer oppgaveskriving (det vil jo ingen ende ta!) og litt evaluering -før jeg har en hel måned fri! Eller dvs, jeg må jo skrive oppgaver, stemmer det.. Altså, rettelse: jeg har en hel måned intens og iherdig jobbing med diverse oppgaver foran meg, både fagdidaktikk oppgaver i henholdsvis engelsk og naturfag, samt disse flott pedagogikkoppgavene... Men det går sikkert flott, blir bare litt slitsomt, men det får vi heller tåle.

Ellers kan jeg nevne at det er svært fint å ha ÅK tilbake etter at hun en stund forsvant til en annen verdensdel. Hun er nå brødbaker og husmor på deltid, noe jeg nyter godt av om dagen =) Og til dere som jeg i et svakt øyeblikk lovte å legge ut bilder av meg i den skimpy kjolen: som dere ser holder jeg ord...
Redigert: jeg har nå fått hjelp av en som hevder han har mange bruksområder til å gjøre øynene mine blå (ikke røde..)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oioioi, for en tøff kjole på en tøff jente!!! :) Den satt jo som et skudd! Skjønner godt at du fikk mange komplimenter for antrekket! Tenke seg til... ;) Nesten gang vi skal på by´n synes jeg du skal ha på det antrekket!
Klem Lisa

Vibber`n i Farta sa...

Hehehehe... Ja, det synes du vel! Ut på byen, ja..
Men takker og bukker :)Du har jo nesten vært min partner in crime uten å ha sett kjolen en gang..! ;)

Nina sa...

kjolen var flotters, turen var toppers, og helgen var knall:) Var godt du og hadde en litt rolig dag i dag, så jeg kunne pleie fyllesyken min m litt bedre samvittighet:)

Vibber`n i Farta sa...

Thanx ;) Med litt oppmuntring tør man gå med det meste :P Ja, sant -var litt greiere når ingen av oss fikk gjennomført alt det ambisiøse vi hadde planlagt... :)