mandag 7. januar 2008

Little by Little

Nå ligger jeg her i en sovepose. Det er høyt under taket, og rett utenfor trasker de narkomane på vei til nye høyder (og Høyden red.anm). Det blir min første natt som beboerinne i en byleilighet, ikke verst.

Jeg ankom leiligheten i 5-tiden i dag -da sto alle tingene mine i en bod bortimellom bortafor innafor og litt innenfor der igjen. Men allerede nå ser dette mistenkelig ut som et rom jeg kan trives i =)

Julen var som juler skal og bør være: svært koselig, lat, morsom, innbringende, hyggelig, selskapelig osv. Det var fint å være hjemme -tror nesten jammen jeg fikk gjort alt jeg skulle/ville også! Det var quiz til frokost (og egg og skinke og brød og sånn, da..), det var schlæfing, snø, spill (både av type brett, hasard og turnering!), det var venner og familie, det var latter, det var sang (flere enn meg som fikk Postgirobygget vibber her? Det var solnedgang...) Men det beste av alt var jo selvfølgelig at jeg fant et hemmelig rom hjemme hos Mormor og Bess da jeg var der for å hjelpe til med å fjerne alle spor etter jula (juletre, julepynt, støv etc) Og nei, det hjelper ikke med bestikkelser.. Jeg sier aldri hvor det er!

Så nå er jeg tilbake til mitt gamle liv her i Bergen -eller kanskje heller til mitt nye liv! Neida, jeg har ingen nyttårsforsetter om et nytt og bedre liv sånn egentlig -men med nytt studie og nytt kollektiv kan det vel vanskelig passere som "det samme gamle" heller. Så får vi se hva året vil bringe -ting faller vel på plass litt etter litt. Jeg er sikker på at det blir både slitsomt og utfordrende -men forhåpentligvis mest av alt spennende og bra!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg FORLANGER å få vite hvor det rommet er!

Vibber`n i Farta sa...

Hihi, jeg sier det al-der-i..!
Men jeg tror DU vet det...