mandag 30. april 2007

Hei hurra, hurra, hurra!


Gjett hva?

Tra la la?
Jeg har levert oppgava!
Og den ble ganske bra!
Så nå er jeg glad!
Og alt slutter på "a"
Hvilket er schpaa
Hurra?


Det var dagens første litterære perle
Nå er jeg glad som ei erle
Min livsfilosofi, kort fortalt
er: ingen kan gjøre alt
Så for oss med beslutningsvegring,
er kunsten å bedrive eliminering
Ikke stresse rundt som ei høne:
det vil bare gjøre deg til ei kløne
Gjør det du skal, vær engasjert
kaka er ikke ferdig før den er glasert
Å gjøre alt på èn gang
blir bare undergang
Kutt derfor ut noe (mens du synger en sang)
Smil til Verden, så blir i hvert fall den glad
men gjør også litt ugagn, hahaha

Dette verset ble tragisk, men fint likevel
Nå skal jeg jammen følge eksempelet selv!


PS:
Festen på lørdag ble rett og slett knall
masse folk, drinker, tøys og tullball
Endte på Hulen, det var kanon
så var det nach med ÅK og Jon

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, fantastisk! Dette var noe anna enn mine patetiske haiku-forsøk ja.. ;)

Hva er det du har eliminert bort da? :)

Vibber`n i Farta sa...

Blant annet dansecup i bergen 19.mai. Har eksamen både før og etter -og kanskje ikke så mye tid til å trene til den.. Hadde vært gøy, men kunne fort blitt mest pes ,)

Hihi... "fantastisk", ikke et snev av ironi her, kanskje? Likte haikudiktene dine, jeg! :D

Anonym sa...

Ironi, nei! jeg syns det er veldig bra dikt. Forfriskende rett og slett. Takes me back to barneskolen. ;)

Vibber`n i Farta sa...

Tilbake til barneskolen..?
Gå heller ut i solen..

Eller no`;)