tirsdag 13. februar 2007

"Vi har gitt en bit av hjertet vårt til Fedje"

Vi kom til Fedje i fred og fordragelighet på fredag. At vi løp som gale for å rekke bussen, at vi slet som noen helter for å finne ut hvor nevnte buss gikk fra og at bussturen var en time lenger enn vi trodde, la slett ingen demper på stemningen. Ei heller at vi måtte vente i et forlatt ferjeskur som bar tydelig preg av ungdommens kjedsomhet og opprørspregede kåthet. En liten ferjetur, og Fedje lå for våre føtter. Med ukjent mengde ulltøy og et par ølbokser i sekken, og en stor mengde stå-på-vilje og godt humør liggende på lur, tok vi våre første skritt ut på denne etter sigende så vakre, men oljebefengte øya. Det som møtte oss var komplett mørke, kulde, ei svært blid og pratsom dame, samt en ”hovedvei” som var i snitt et par meter bred og veldig svingete. Enda var vi nye i gamet og visste svært lite. Alt så fredelig og stille ut. Lite ante vi at Fedje var en party-øy på linje med Ibiza..!

Synes du dette avsnittet var nok: Hopp videre til oppsummering. Hvis ikke kan du lese mer fra Fedje her.

Oppsummering: en helt utrolig, super og annerledes helg!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Oioioi! Jeg blir rent grønn av misunnelse her jeg sitter.. Høres utrolig bra ut! Og så så flott og langt og beskrivende og levende du har fortalt om det! :) *applaudere*

Tror ikke jeg har tid til å dra dit igjen, men just in case så må du gjerne si fra om du bestemmer deg for å ta en tur dit, så får jeg se hva jeg også får til.. ;)

Vibber`n i Farta sa...

Ooo, takk for det! Nå ble jeg veldig glad og oppmuntret! ;) Jeg jobber på min forfatterkarriere, som du ser..!

Nei tid, det var det, da.. Tviler på om jeg har tid jeg også -men lov å håpe! På en måte er det kanskje bedre å ikke dra igjen -siden det var så bra sist, så skal det liksom noe til å måle seg med det.. Men samtidig er det jo tross alt miljøet det er snakk om -ikke meg! Skal si fra om jeg setter nesen mot grisgrendte strøk!
I morgen skal jeg på omvisning på WWFs hovedkontor (aka labyrint) -gleder meg! ;)

Anonym sa...

Oi, hvorfor skal du på omvisning dit? Noe spesielt som skjer? Fant du deg en kjekkas på Fedje som jobber for WWF kanskje..? ;)

Vibber`n i Farta sa...

Hehehe... _Vi_ fant opptil flere! ;) Neida, men var jo mange kjempeartige folk der vi ble litt kjent med, så ble tilbudt omvisning hvis jeg var på de kanter -og det er jeg jo av og til. Ikke det dummeste stedet å knytte noen kontakter om man liker å se seg selv som dyre-/naturverner/idealist.. :P

Anonym sa...

Heihå Vibbi:-) Vælldi arti og beskrivanes læsning om hælga på Fedje! *E me på applausen tell ho Norun*

Hælga va jo kjæmpebra og vesst forholdan ligg tell rætte for d, så bi eg åg me tell Fedje enno en gang..! ;-)

Kos deg på omvisninga..

Beathe sa...

Ken skulle tru at Fedje va sånn en morsom plass! Men det høyrest iallfall ut som du he hatt ei fine helg!! Å det til tross for F7-tendensane og trekkspelmann!

Vibber`n i Farta sa...

åsert: Takk for det du :D
Yes, takk for ei heidundranes helg ;)Omvisninga var bra, vettu -det samm var pilsing i Fedjestil -ka med du..? :P Skulle hatt morfemaskin..!

beathe: Hehe, nei hvem skulle ha trodd det..? Helga var knall, og det samme var trekkspillmannen... :P Fått noe greis på sjokoladefordelingsproblematikken..?

Anonym sa...

Høres bra ut! :-) Sku ha hatt en slags lur maskin ja, nåkka bedre enn kunn telepati..! Ha vørte litt pilsing ætter Fedje ja - snart kan vi meld oss inn i AA ;) Næida, tulla no bære - det e jo bære skøy!

Vibber`n i Farta sa...

Å melde seg inn i AA..? Ja, det er skøy! Neida, blir litt gira av det her..! Snacks fra Maarud, partyparty...

Anonym sa...

Hehehe, du e no arti!

Vibber`n i Farta sa...

Hmm, hører de sier det... :P
Du ække så verst du heller da, snuppa! ;)

Anonym sa...

Uhuu, Fedje var ikke en partyøy da jeg var der. Noe pilsing ble det jo, men ikke mer en et par tre stykker før man gikk å la seg for å være på topp dagen etter. Tipper det er dere som dro med dere partystemningen fra Bergen, eventuellt dere er konstant litt brisen og klar for en fest, og dette smitter over på alle andre. Ja du får si ifra om du skal på nytt, så må jeg nesten vurdere å dra dit en gang til. Det hørtes jo alt for morsomt ut til å la være. Men tviler egentlig litt på at jeg får tid.. desverre..