lørdag 20. januar 2007

Lazy Sunday


Lazy Sunday afternoon
I've got no mind to worry

I close my eyes and drift away-a

Sånn rent bortsett fra at det er lørdag, da. Men søndagsfølelsen er overhengende. Hva har jeg gjort i dag, for eksempel? Stått opp. Spist egg til frokost.

Ja, det var egentlig det. Ikke verst klokka fem på en regnværslørdag...
Jo, forresten -også har jeg spilt spill på msn og sett dårlige repriser på tv.
Og jeg som liksom skulle være flink i dag -i hvert fall få noe nyttig ut av dagen!
.
Denne uken har gått fort. Jeg har gjenopptatt mitt liv og virke som student, dog på nytt sted og med nytt innhold, nye korridorer å gå seg vill i og nye mennesker å forhåpentligvis bli kjent med. Det ser ikke ut til å være fullt så mange "rett fra videregående" der som fryktet, så jeg slipper å være "hu gamle i hjørnet"... Vært på fire forelesninger av ymse slag, og endel grupper, jeg nevner i fleng: analyse av dikt fra 1600-tallet, metaphysical poetry, uttale og transkribering, grammatikk og nå har jeg begynt å lese Robinson Crusoe. Det sistnevnte er faktisk ganske så gøy -deilig å kunne ligge en time lenger i senga og slappe av og lese en artig roman -for så å stå opp med god samvittighet siden man har lest noe av pensum... Til gjengjeld er det meste på den svært lange leselista svært mye mindre underholdene enn Crusoe, så kan bli noen langdryge lesetimer...

I går var jeg på min første tannlegefest. For de uinvidde (noe jeg også var inntil i går) kan jo dette høres litt merkelig ut. Vel, i så fall kan jeg ikke annet enn å bekrefte at det er litt merkelig! Men veldig artig! Med så mange hyggelige mennesker (som skal bli tannleger nesten alle sammen) samlet i en bule kalt Munnhulen
(og dekorert med tannlegeeffekter), må det jo bare bli bra! I motsetning til Åk (som tok to), tok jeg ingen trakt...

Ellers kan jeg melde om at jeg fikk melding av Mamma og Pappa i morges. Til tross for storm og uvær hadde de altså kommet seg med flyet og var nå trygt landet i Sør-Afrika. Noen som har det! Hils elefantene fra meg, sier nå jeg! ;)

6 kommentarer:

romanita sa...

Hei Vibeke. fint å høre hva du gjorde i dag og i går kvel på 'Munnhulen'%) og hvordan lives er som et student. ahh... noen tinger som er kule og noen som man savne fra arbeidsliv.
oooh – fint at dine foreldre har kommet tryggd fram. de gjør det bra med ferie i sør "ich will auch!"

du må få nok en fin søndagen… glad i deg!

PS: hva er det for en kjekk brille som bor på nesen din - heiii... stilig ,o)

Vibber`n i Farta sa...

Heisann!
Ja, det er litt annerledes å være arbeidsjern, fikk jo erfare det i høst -men bodde jo sammen med to studiner som dro meg med på litt av hvert! ;)
ja, ikke sant -vi kan jo reise ned og "besøke" dem!? :P

Hehehe -brillene er vernebriller (for å beskytte øynene) som ble delt ut gratis når en kjøpte raketter til nyttårsaften... Fine, ikke sant?

Glad i deg også! Ha en fortsatt finfin helg! Klem

Beathe sa...

Beathe stikke haude ut ta eksamens-essay-modus å sei: For ei kanonfine jakke!!;) Å brille me forresten;)

Jupp... Då va det vell tilbake til eksamens-essay-skrive modus...

(litt oppkvikka ette å ha lest litt blogg:)

Snakkast!!

klemklem

Vibber`n i Farta sa...

Hei!
Er det busy-bee som stikker hodet frem? Så bra! Du har vært sterkt savna! Hehe, jepp -takk takk,bra jakke ;)-kjøpte den sammen med ei som er helt sykt god på klesrådgivning, skjønner du -og er veldig fornøyd med den! :) Måtte dog selv skaffe matchende briller... ;)

Bra at blogg kan oppkvikke deg -nå har kommentaren din oppkvikket meg..!
Fortsatt masse lykke til med skrivinga! Sees plutselig! Klemklem

Anonym sa...

hahha... I love thos glasses

Vibber`n i Farta sa...

Well, thank you -so do I! ;)