fredag 12. februar 2010

Den røde raggsokken


Som lovt: her er bilde av raggsokken. Før denne var ferdig begynte jeg på en ny i en litt annen modell, men den ble rekt opp -og det var denne som vant. Jeg synes den ble litt stor i tåa, så kanskje jeg rekker opp og strikker den på nytt...

Så er det vel bare å strikke en til lik?
Fordelen med denne sokken er i hvert fall at en ikke trenger å speile mønster eller form eller noe i den dur -det ville nok blitt litt for avansert for en stakkars amatør!

Vi får se hva helgen vil bringe: kanskje en sokk til? I morgen må jeg dessverre på skolen -på en lørdag!- fordi det skal være åpen dag for nye elever med forelddre der. Så voldsomt mye fri-/strikketid blir det neppe. Men nå er det bare èn uke til med jobbing -så er det ferie! Og ja: jeg har visst jobb etter ferien også! =)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Strålende rødstrømper!
mammamia

Vibber`n i Farta sa...

Takker og bukker! Litt stor tå, men utspekulert som jeg er skjulte jeg nok det litt på bildene... Vi får se om det kan rettes opp!

Tanta'ri sa...

Flotte sokker, spør du meg! Er skikkelig medunnelig på dine kreative evner asså...
Jeg var hos mormor i går, og hun var ikke helt oppdatert på bloggen. men, hun sa at de første sokkene hun hadde strikket etter oppskriften hadde blitt litt sånn som du beskriver.. Så hadde hun lagt til et par egne varianter. og vips var det mormorsokker.
Så parallellen til pannekaker og kjøttkaker var nok ganske riktig..
En dæsj av ditt og en dæasj av datt. Ikke så lett for meg som må følge oppskrifter pinlig nøyaktig! :-)

Vibber`n i Farta sa...

Ah, det forklarer en hel del. Var noe saant jeg tenkte meg! Har startet paa et par til fritt etter hukommelsen i Mormor-fasong, tror jeg... =)