mandag 7. desember 2009

Oh, kom er eens kijken

Aiaiai! Caramba!
Siden sist har det både blitt en haug med retting -og det har vært Sinterklaas!
Rettingen er det vel ikke så mye mer å si om.... Men Sinterklaas var stas! Nå som det hele er vel overstått er det vel på tide å publisere surprisen her på bloggen? Vel, jeg laget den grønne fisken på bildet. Tegnet den fritt etter fantasien og skar ut i en slags tynt hobbyskum. Fisken kunne åpnes under, og inni den var det en ølboks og en haug med forskjellige typer lakrisfisker. Jeg hadde da trukket min kjære å lage overraskelse til, og han har intet mindre enn seksten (16, en, seks) fiskestenger. Da vi skulle flytte sammen kom vi frem til et slags kompromiss om at han kunne ta med seg åtte (siden han vil ha alle inne...! Vår kåk er IKKE stor!), men ingen av de har vært i bruk siden. Diktet som hører til surprisen skal liksom erte den du skriver til litt, så jeg skrev om disse stengene som bare stod der, men at han i det minste hadde fått meg på kroken! Ølboksen var selvfølgelig til å ha med på fisketuren, og i tillegg fikk han et fiskeblad (magasin). Han ble veldig fornøyd! Sinterklaas er jo midt i blinken for meg, som elsker overraskelser, men jeg ble litt lang i maska når jeg måtte bli morder i samme slengen.. Sanne og jeg hadde da klart å trekke hverandre, så han hadde "operert" en teddybjørn en smule, sånn at gavene mine var inni! Jeg synes det var ganske fælt å måtte klippe opp fine bamsen... Michiel hadde laget et elghode i pappmachè til Jamsijn (de var på "elgsafari da de bodde noen mnd i Norge), og Jasmijn hadde laget en slags vikinghatt med glittersjegg for å gjøre Michiel barsk og norsk (hmm?!). Det var en veldig hyggelig kveld, med elgpasta (pastaen var elghoder, kjøpt på ikea) og elgpastasaus (elgkjøtt), og diverse tradisjonelle sinterklaasgodterier. Og ikke nok med det! For det glemte jeg jo helt å fortelle! Men jeg har tydeligvis vært snill i år, for Sinterklaas og Zwarte Piet hadde puttet fylte sjokolademus og nougatbiter i skoen min! Jippi!
Og enda mer jippi: det er bare 12 dager igjen...! Til hva? Til jeg reiser hjem til jul, selvfølgelig!!!

6 kommentarer:

Nina sa...

så gøy med sinterklaas:) Fisken var kjempefin, likte de sterke fargene! Jeg husker når jeg var liten og så på Vertshuset den Gyldne Hale, så var det Sinterklaas 6. desember (?), og da bodde det selvfølgelig en hollandsk jente på vertshuset. Hun satte treskoen sin i peisen på kvelden, så var den full av godis dagen derpå! Også sang hun en fin sang, hehe:) Det er mitt forhold til Sinterklaas.. og et bevis på at det var en lærerik julekalender!:)

Anonym sa...

Flotte gaver fra kreative mennesker.Trist at du måtte "drepe" den søte bamsen!
mammamia.

tanta'ri sa...

Ja, hjelpes meg for noen kreatvie mennesker. Man kan jo får prestasjonsangst av mindre..!
Sanne får nok bruk for alle fiskestengene når dere flytter til Norge! ;-)
Ser forresten av jeg deler high score med ham, synes dog han er litt for nærme kilden til å delta! :-)
Stå på!
stor klem!

Vibber`n i Farta sa...

Nina: saa rart. Daarlig research av NRK! I nederland er det 5.des, men i sveits og en del andre land er det 6. (han maa jo ikke bli heelt overarbeidet paa en og samme dag, heller).
Mammamia: men det gaar visst an aa sy den igjen...
Tanta'ri: Jeg ser den! Men
a)han tok quizen helt selv -og den er paa norsk! (Nesten som opm du skulle tatt den paa nederlandsk) og
b) dere andre har jo kjent meg lenger enn han har!

Nina sa...

det kan godt hende det er hukommelsen min som svikter, og at det var natt til 6. desember han kom? kan det stemme bedre?

Vibber`n i Farta sa...

Nei, natt til 5.! Da kommer han ned pipa... Men siden vi ikke har peis, satte jeg skoen ved radiatoren. Det funket jammen det også!