tirsdag 8. september 2009

School

Riiiing! Skoleklokka ringer, eller tuter, vil jeg heller si. Timer, friminutt, elever og laerere tutes ut og inn og gir struktur til en ellers tidvis kaotisk skoledag. Skolen er ikke saa kaotisk i seg selv, her er det mest ordnet og strukturert (paa en positiv maate), og en har alltid noen aa spoerre. Men uke to i ny jobb er det ikke til aa unngaa at det fortsatt foeles overveldende i blant -alt en maa huske paa. Men det gaar veldig fint, jeg trives og foeler meg stadig mer hjemme her. Klassene mine er stort sett noen solstraaler, og i dag, for eksempel, har jeg hatt en alldeles topp dag med den ene timen bedre enn den andre. Den ene klassen min (som jeg ikke hadde i dag) er litt vrien aa faa taket paa, men de gaar for aa vaere noen vriompeiser, saa samme kan det vaere! Vi er en haug med nye kollegaer her, og alle, baade nye og gamle kolleger er hyggelige og hjelpsomme.

Ellers skinner solen i Utrecht innimellom hoeststormene, og aa vaere samboer er bare supert! Vi har faatt baade flyttet inn og pakket ut det meste, og leiligheten ligner faktisk paa et koselig sted aa bo. Vi mangler fortsatt litt smaatteri og noe paa veggene, men vi koser oss faelt i vaart nye krypinn. Anlegg er koblet opp vi har (nesten) alt vi trenger. Foreloepig er det nemlig ingen utsikter til internett, saa eventuelle bilder av leilighten lar nok vente paa seg, er jeg redd. Siden sist har jeg ogsaa blitt offisiell nederlandsk statsborger -so long suckers! Neida, men har et personnummer og snart alt annet en trenger for et liv ogsaa (bankkonto, forsikring, jeg nevner i fleng).

Livet er altsaa pluss og meget bra, og med internett hjemme saa blir bloggen det ogsaa. Inntil videre faar vi alle noeye oss med sporadiske oppdateringer innimellom slagene her paa skolen. Tot ziens!

6 kommentarer:

Tanta'ri sa...

YYYYYiiiiiiihaaaaiiiii!
Gleder meg veldig på din/deres vegne!
1000RemaMegaUtlraKiwiRimi- og ingen spar-kle til dere!

Tanrta'ri sa...

eller klem da... ;-)

Vibber`n i Farta sa...

Tusen tusen takk!
Nei, ingen spareklem paa sparebluss.. =) Klem tilbake

Anna sa...

så bra!!! :) høres ut så du stortrivs! menne syns jo lite om endring av statsborgerskap, sjøl om æ kan se den praktiske sida av d. sjøl har æ nu da flytta opp en klasse, og har en grei på gang me en av mine nye klassekamerata.. :) me andre ord, alt går flotters her i gården også!! du må få dæ nett snart så vi kan ta oss en prat på skype!! stor klem

romanita sa...

ohh... høres seg så spennende ut (leste det siste to ,). Wow… rart å tenke, at du bor nå virkelig i Nederland - men jeg er ja bare "glad" for deg og gleder meg masse å se deg IGJEN!!! huhuuuu.... nederland, jeg kommer snarrrrrt (når jeg er tilbake i europa ,) höhöhöööö.... love you vibeke... stoooor klem og ha en fantastikk bra MANDAG!!! romiiii

Vibber`n i Farta sa...

Anna: En grei, faktisk! Jeg foeler den der fotjener utdypning!
Romana: Love you too! Ha en fin uke!