torsdag 24. september 2009

I Fought In A War

Denne uken hart vaert saann passe kjip saa langt. Det var paa tide aa fortelle en del av elevene noeyaktig hvor skapet skal staa (det skal helst staa paa mitt kontor, som jeg ikke har, mellom ringetidene og vaere helt stille og konsentrert...), og jeg har derfor sendt x antall elever av gaarde med straffelekser. Jeg nevner ikke noe tall, bare at 20 >x> 10. Som alltid er det noen som ikke gjoer det de skal, heller ikke straffelekser, og da blir det braak. Saa denne uka har involvert en del klasseforstandersamtaler, elevsamtaler og dobbelekstra straffelekser og verre ting. I tillegg er jeg troett hele tiden og savner et stort antall personer, jeg nevner ingen navn, men x>20. Venner og familie, noen aa ringe til (rettelse, skype saann at jeg kan ringe til noen) eller bare noen aa ta en tur paa kafé med saann plutselig. Kjip uke. Heldigvis er kjaeresten min superfantastisk! I dag har jeg hatt tre timer saa langt, alle gikk veldig bra. Kanskje medisinen begynner aa virke? Jeg satser paa en stigende kurve, hvor jeg til sist sitter paa toppen og alle elevene alltid gjoer som de skal (haha, yeah right!). Heldigvis har jeg ogsaa noen helt supre klasser, som jobber iherdig og hvor vi kan finne paa morsomme krumspring i blant.

I dag er det langaapent i byen, saa jeg tror jeg skal ta meg en tur og kjoepe litt malesaker. Jeg blir snart deprimert av hvor lite jeg har aa gjoere (skaff meg et liv!), saa naa maa malehobbien til pers. Ute skinner sola, og jeg skal bare undervis litt til, ordne en haug saker og greier, og saa skal jeg hjem og lage en god middag. Og rette 60 oppgaver... Eller kanskje jeg gjoer det en annen dag. Men det er ikke saa verst egentlig, 60 spoekelseshistorier! Vi hadde det ganske artig i klassene i dag naar noen av elevene leste opp sin historie, jeg liker kreative oppgaver! =)

Ok, nok snikksnakk! Jeg skal ha en fin helg, saa faar du ha det ogsaa! Paa loerdag skal jeg til Amersfoort til Erin, en kollega paa lunsj, og hun skal vise meg byen. Gleder meg! =)

Oppdatering, kl 15:37:
Naa har jeg booket flybilletter hjem (19.oktober) og billetter til London uka etter -OG jeg har faatt mail fra internettmannen om at internett kommer neste uke. Bedre. Svaert mye bedre!

5 kommentarer:

Anonym sa...

goed zo,dan kunnen we weer urenlang ouwehoeren via skype, het geld is overgemaakt. liefs David

Anonym sa...

Supert at du får internett!! Kan vi skravle igjen!Ma.

Nina sa...

det høres nesten ut som vi har hatt en like småkjip uke.. jeg og har lite å gjøre, og ikke så mange å gå på kafè med..så jeg har startet jakten på nytt motiv, og mandag den dag skal jeg på clas ohlson og kjøpe lerret:)

Bra at uka di ble bedre! Min endte i jobbhelg.. bedre? usikkert, men er i alle fall ikke blitt verre:)

romanita sa...

kjære... spennende å lese!! ønsket meg å hadde deg som læreren min når jeg var unge ,) loooove youuu, romi

Vibber`n i Farta sa...

Hei hei! Takk for koselige hilsner!
Ouwehoeren en geld is mooi!
Jepp, torsdag er den store dagen for internett -bare at jeg ikke er hjemme da. Kanskje fredag!
Nina: ja, den ble litt bedre, helgen var fin den =) Bare litt mye jobb paa soendagen...
Hei Romana! Takk for det!