onsdag 26. august 2009

I Remember Nothing

Naa sitter jeg her i Amsterdam etter en lang sommer i Kina og hjemme i Norge. 11 ukers sommerferie skal paa ingen maate kimses av, men jeg merker det er paa tide med litt hverdag og rutiner naa snart!

Jeg sitter her i tanta mi sitt hus (hun er paa ferie), neddynget av ti boeker jeg skal klare aa faa en viss oversikt over innen tirsdag. Snart begynner jeg nemlig i min nye jobb -spennende! Samme dag overtar vi noeklene til vaar nye leilighet -for ja -vi har et sted aa bo! Det er en koselig leilighet i et fint stroek ganske sentralt i Utrecht, og jeg kan ikke vente med aa flytte inn. Det blir rikitgnok litt "alt paa en gang" med ny jobb og ny leilighet samme dag, men hey, det burde jo redaksjonen vaere vant til by now.

Gruer meg litt til aa begynne i jobben, men vi faar haape det gaar bra. Jeg var og snakket litt med rektor i forigaars, og fikk omvisning paa skolen, og det virker riktig saa bra. I morgen er det en dag for nye laerere, saa da er det bare aa moete opp med et stort smil og ta flittige notater. Ellers var det en haug med papirer jeg skulle ordne opp i: laanekassen, forsikringspapirer hit og attester dit, men hukommelsen visste aa stikke kjepper i hjulene -noen papirer var blitt igjen i Norge, og noen befinner seg paa ukjent sted -mest sannsynlig i en sekk hos kjaersten min. Og den derre MIN ID som liksom skal vaere saa flott blir det i hvert fall bare tull med for en gammel laanekasse-ringrev. Puh. Jeg merker at hjernen min er i ferd med aa bli litt overanstrengt allerede, etter denne lange ferien, og jeg faar gjort fint lite. Og den skolen jeg jobbet paa forrige semester gidder fortsatt ikke aa gi meg noen penger -de tror visst man kan leve paa bare luft. Spe paa med litt kjaerlighet, saa gaar det ikke saa verst, tross alt. Jeg skal legge ut bilder av leiligheten naar jeg faar tid og noekkel -og om noen vil ta seg en tur og inspisere er dere hjertelig velkomne! Jeg er forresten tilbake paa mitt nederlandske nummer, saa om du bruker det norske, faar du sikkert ikke noe svar...

2 kommentarer:

Nina sa...

puh, jeg ble nesten litt stressa på dine vegne for alt styr.. men, du er så flink, så dette går fint:) grattis med bolig!! Savner forresten sofa-time med 7th heaven i bakgrunnen, sammmen med deg..

Vibber`n i Farta sa...

Det ble jeg og! Men inntil videre er nervene bearbeidet og bare litt sunn (?) spenning er igjen -for det er jo tross alt spennende!
Savner deg ogsaa! Ingenting er som sofasamtaler om alt og ingenting med deg, vettu! ;)