onsdag 19. august 2009

New Life

Da nærmer min ti uker lange ferie seg slutten, og jeg er klar for å forlate moderlandet til fordel for fedrelandet igjen. I kveld setter vi oss på flyet, og innen da er vel livet litt på nytt ferdig sortert og lagt i ulike esker. Det er det for en stor del allerede. Noe av alt jeg hadde med ned fra Bergen i sommer har jeg til nød fått lov (tatt lov?) til å plassere på loftet, mens noe ligger klart i esker sånn at Lisa og Andrè kan ta det med nedover til mitt nye liv når de kommer på besøk. Innen den tid har jeg kanskje et sted bo også? Vi jobber med saken, men med bolig- og megler-haiene i Utrecht er det ganske mye jeg synes er ganske mye lettere enn å finne et ålreit sted å bo. "Dusj og toalett deles med to andre", "kjøkken deles med tre andre", "dette rommet med sovekrok, kjøkkenkrok og arbeidskrok, på 21 m2 er ledig fra..". Jadda, til tross for at jeg alltid har vært utrolig heldig med kollektivene jeg har bodd i, og at jeg har hatt mye moro og koselige stunder der jeg ikke ville vært foruten, merker jeg at jeg er litt ferdig med kollektivlivet nå. Alt går, men ettet siste halvårs kaoskollektiv med ti andre, ser jeg frem til å sitte med kjæresten min på sofaen vår under pleddet og spise druer etter middagen vi har laget på kjøkkenet vårt i leiligheten vår og bare nyte lyden av kjøleskapet vårt som durer og synet av vår oppvask, ikke alle andres.

Inntil videre har jeg altså ikke noe sted å bo, sånn egentlig (kan bo hos tanta mi, Machteld, en stund), men jobb, det har jeg. Men jeg må innrømme at jeg gruer meg til å begynne på ny skole i ny by med nye klasser igjen, etter forrige semesters "koseklasse". Men det går vel på et vis.

Ellers skal jeg prøve å oppdatere bloggen litt oftere nå fremover. Det blir nok tid til det, om ikke annet som et avbrekk mellom alle bunkene med prøver jeg må rette, timer jeg må forberede og ikke minst timene jeg skal være på trening. Men apropos plikter, så må jeg nesten løpe nå, og gjøre min plikt som borger og stemme før jeg forlater landet. Sayonara!

3 kommentarer:

Tanta'ri sa...

Tot ziens..! :-(
Og lykke til!

grandisimos besos de du Tia

Nina sa...

jeg er helt enig.. når man får seg kjæreste så kommer man til et punkt hvor det er veldig fint å bare være to:) og dette med å sitte under teppet på sofaen, og spise druer er kjempekos.. og ingen andre kommer inn og skal se film, eller lage mat, og når det er kø på badet, så er det bare kjæresten din som er treig.. det er ganske fint:) Lykke til med jakten!

Vibber`n i Farta sa...

=)=)=)
Tusen takk!