tirsdag 26. mai 2009

Some Loud Thunder

I natt ble jeg vekket av et helt sinnsykt høyt brak. Tordenvær! Og ikke litt heller. Jeg hadde vært lur nok til å sette opp to vinduer før jeg la meg, siden det var så varmt, så da jeg våknet hadde jeg nesten følelsen av å blåse ut av senga. Det blinket og braket i ett sett, og det styrtregnet utenfor. Jeg kikket ut av vinduet og hadde følelsen av å bli møtt av en haug paparazzifotografer -har aldri vært borti lyn som slår ned så tett etter hverandre! Himmelen var tung og mørk, og jeg krøp litt urolig sammen under dyna. Så fikk jeg summet meg litt, lukket et vindu og dratt ut alle stikkontakter. Uværet gikk litt lengre unna. Med litt mener jeg maks en kilometer. Men akkurat i det jeg begynte å dorme av kom det løpende tilbake med full kraft. Jeg er sikker på at tordenskyen var like stor som atlanterhavet, men likevel fikk plass rett over akkurat mitt hus. Jeg begynte å tenke på flate pannekakenederland, og på at oddsen for å bli truffet av lynet jo må være relativt stor nær en bor i et så stort hus -siden det ikke er noe annet som stikker opp eller ut av flaten her. Jeg lå våken i sikkert halvannen time før jeg enten ble for trøtt eller uværet endelig trakk seg unna eller begge deler. Verste uværet jeg har hatt over hodet en natt. Må si jeg skulle ønske at jeg hadde kjærsten min å krype inntil i natt!

PS: Bildet er faktisk fra Utrecht i natt, dog ikke tatt av meg.

6 kommentarer:

Ceccii sa...

Skulle til å spørre om det var du som hadde tatt bildet ja, var skikkelig stilig. Lyn og torden er jo noe av det kuleste som finnes da! (Hvis du da ikke tenker på at det kan slå ned i nærheten av deg). Har foressten noe jeg skulle ha sendt til deg... Vet ikke om du vil ha det til norge eller nederland siden jeg leste at du flytter snart...?

Tanta'ri sa...

Stakkars, lille vennen! Akkurat tordenvær synes jeg er litt ekkelt og. Da er det godt å ha noen å krype inntil! Men, det måtte jo vært litt spektakulær også..
Hørtes hyggelig ut i Køln forresten! Kjæresteturer er koselig..!
glad ideg!
klem-klem!

Vibber`n i Farta sa...

ceccii:
Tordenvær er stilig, men stiligere når man ikke er alene..!
Hmmm. Er det noe som haster? Du kan alltids sende det til Moss, da finner jeg det i midten av juli =) Adressen skal du i så fall selvsagt få!

Tanta`ri: Ja, litt ekkelt, men litt spennende og. Helgen var finfin! Følte jeg burde skrevet noen linjer til om det, men kom visst aldri så langt..
Love you too! KLEM

Nina sa...

usj, jeg hadde nok dødd av skrekk.. høres ut som tordenværet jeg opplevde på Cuba, og som jeg aldri vil oppleve igjen! Jeg synes det er ganske så skummelt:( Men bildet var kult da.. det er litt spektakulært:) Nå er det ikke lenge til du reiser til Kina, det blir gøy:) jeg reiser til thailand om en uke..weee:)

SuperIrene sa...

Skummelt men spennende med sånt vær. Her bare regner det.. og det har det gjort noen dager nå. :-P Egentlig fint siden jeg skal konse om særpensum.. men skulle gjerne vært ute å gått litt tur innimellom også da. Jeje, man blir vel adri fornøyd!

Lucky u som skal til Kina snart, er midunnelig av en annen verden! ;-)

Vibber`n i Farta sa...

nina: Jej, bare èn uke! =D Det er også spektakulært! Rikitg god tur! Jeg kommer snart "etter"!

Superirene: Her er det også kjemepmerkelig vær. Knallvarmt en dag, så man holder på å dø når man prøver å sove, men i går natt holdt jeg, vel, også på å dø fordi det var så kaldt. Under en dyne, to pledd og med ullsokker, oh enda fikk jeg ikke sove..! Lykke til med særpensum, jeg skriver jobbsøknader..!