torsdag 13. mars 2008

People Are Strange

Det finnes mange merkelige ting en kan legge merke til..

I går kom Birgitte inn døra og kunne berette at de narkomane hadde kakefest rett utenfor vinduet vårt. Jeg løp selvfølgelig bort til vinduet for å se -og der satt de linet opp med plankehaugen som bord... Det er nemlig et byggeprosjekt på gang på loftet, til vår store glede. I et par uker nå har det vært et sabla styr og bråk med det vi trodde var polakker som sjauer sponplater og plankebord, listverk og jeg vet ikke hva.. Alt selvfølgelig mens de gaper til hverandre oppover i etasjene, lar døra vår ut mot Dopsgate konsekvent stå åpen, og ser stygt på oss når vi går forbi. Og det til tross for at jeg smiler pent (?) der jeg prøver å liste meg forbi dem. Og jeg som trodde polakker var hyggelige folk? Det viste seg imidlertid at det er latviere det er snakk om, da Nina til stadighet oberverte en bil med LV-merke. Trodde forsåvidt latviere også var hyggelige mennesker, jeg.. Men uansett -disse latviernes plankebord er det nå som tjener som kakebord for noen av strøkets narkomane. Rett nedenfor våre vinduer. Vet ikke helt hva jeg synes om det egentlig. Det er jo selvfølgelig hyggelig at de liker (utsiden av) kåken vår, det gjør jo vi også. Og det er selvfølgelig fint for dem at de har funnet seg et sted for kaffeslabberasene sine, med tidvis solgløtt. Men likevel...

En annen ovbservasjon jeg har gjort i det siste handler om støvsugeren vår. Det er egentlig en helt ordinær liten sak. Men den bråker noe infernalsk! Skulle nesten ikke tro det var mulig? Er sikker på at vi kommer til å ende opp med hørselsskade hele gjengen om ikke vi senker vår gjøre-rent-standard noe.. Noe vi forøvrig ikke har noe ønske om, da vi pleier å ha det ganske fint hos oss selv om vi er fem studenter i kollektiv..

Vel, i dag er det bare èn dag igjen til jeg reiser hjem for påske! I morgen på denne tiden underviser jeg i engelsk grammatikk, før jeg en halvtime senere løper ut skoledøren med en forhåpentligvis ferdigpakket sekk. Dette forutsetter selvfølgelig at jeg i dag tar meg sammen og pakker nevnte sekk -i tillegg til å planlegge nevnte undervisningstime til i morgen (hvor jeg forøvrig igjen skal ha påhør fra universitetet), planlegge et undervisningsopplegg som skal legges frem for universitetet på et undervisningsverksted i kveld, samt skrive litt mer på den flotte engelskdidaktikk-oppgaven min.. Med andre ord: over og ut, jeg heter ikke Knut.

9 kommentarer:

Danke sa...

Jeg heter Knut og har kledd meg ut!

Vibber`n i Farta sa...

Hihiii! Genau!
Jeg heter Jon og jeg er fra Son...

Beathe sa...

Høyrest ut som du e ganske bizzi for tida also!!! So no fortjena du absolutt en strålande påskeferie!! GOD PÅSKE!!!

Vibber`n i Farta sa...

Hei!
Tusen takk! =)
Må nok skrive litt oppgave også, men det er jo bare en bagatell! Koser meg allerede verre her med finvær ute (som snart skal benyttes) og kaffe på senga =D Ha en strålende påske du også! PS: jeg har "fri" i hele mai, snakker vi Trondhem? KLEM

Anonym sa...

Jeg vil ha kake, tror du jeg kan få om jeg kommer til Bergen og godsnakker litt med de narkomane utenfor huset ditt? Kan eventuellt bytte med øl eller no..

Vibber`n i Farta sa...

Hehe, det kommer jo kanskje litt an på hva du eventuelt vil bytte mot? Absinth`en skulle jeg tro vil slå ganske bra an...! Men øl burde sikkert også funke..
Var forøvrig masse gauling og løping og nesten-slåsskamp utenfor her i dag, så vil vurdere å ikke råde deg til å gå alene ut i forhandlinger i hvert fall.. Ta med Rago?

PS: SÅ kjekt med plutselig mange Irene-kommentarer! =)

Vibber`n i Farta sa...

PPS: Om du faktisk kommer hit til Bergen kunne jeg jo alltids vurdere å bake en kake til deg, altså... ;)

Anonym sa...

Irene-kommentarene er noe sporadisk, har hatt en litt sløv periode med blogg-lesing for tiden. nok et bevis på at facebook er et resultat av djevelens yngel. Men, men. Kake høres fint ut, du kan jo bake kake å ta med på turen? Kanskje komme opp til Nordland i sommer, så kan jeg ta deg med på tur, og du kan bake kake! God plan! ;-)

Vibber`n i Farta sa...

Sporadiske kommentarer er flott -her er vi (jeg) takknemlig for ethvert bidrag som kan gjøre denne bloggen til diskusjonsarena for alt eller ingenting (helst samtidig). :)
Tur ja, nordland skal ikke kimses av -får se hva jeg får til mellom 2x2 sommerleir-jobbing og bryllyp!