søndag 9. mars 2008

Oh What a Beautiful Morning

Dagen i dag er en strålende dag...
Joda, den er sikkert ikke så verst. Jeg kan så vidt skimte verden utenfor gjennom en glipe i gardinen, og for dem som dømmer dager etter hva slags vær det er (og dem er det ikke så rent få av), kan jeg opplyse om at det er en nesten regnfri dag med lys himmel -noe som i Bergen i hvert fall regnes som en strålende dag. Jeg har forsøkt å få med meg selskap opp på Fløyen i dag. Dvs ta banen opp og kikke litt utover Bergen by. Og senere ta diskusjonen på om dette er dagen for å gå de store avstander, eller for å ta banen ned igjen... Og jeg foreslo kafè. Men det var visst presentasjoner og greier og greier. Og da begynte jeg å tenke på oppgaven min. Så da ringte jeg likesågodt til Beathe i stedet for. Det var lurt!

I går var BSI spurt om å holde et show på Hulen. Det sa vi selvfølgelig ja til! Først var jeg på en bursdagsfest, så ruslet vi over Høyden for å innfinne oss i grottene på den andre siden. Det var kjempegøy å showe! De ypperste swingdanserne våre swingte seg og imponerte med heftige moves og fancy tricks. Det var nemlig Retrorocket på Hulen, med 50-, 60- og 70-tallsmusikk, så vi stilte i passende outfits: swingende skjørt og stilige dresser, bukseseler og hatt. Vibeke stresset litt under showet, men det var egentlig mest bare stas og gøy! Og etterpå bar det på backstagerommet for å konsumere lønn. Det ble nok lønn, for å si det sånn. Vi snakket om alt og ingenting -og boogie, of course og hadde det riktig så hyggelig. Vi tuslet ut da det stengte, ut i den strålende natten. Vurderte å mld Nina for å høre om de var ute på sprell, men kom visst aldri så langt. Det er jammen dumt å legge seg med så mye øl innabords, tenkte jeg. Så gikk jeg og la meg.

Så i dag er dagen akkurat så flott som en kunne regne med. Og jeg som ikke er så glad i søndager fra før av. Jaja. Men bortsett fra den oppgaven jeg skal skrive men ikke får til, så gleder jeg meg til uka. På særdeles voksent vis har jeg kvittet meg med den ene veilederen min. Har ikke villet skrive så mye om det her, men den ene veilederen min har ikke vært så veldig ålreit, for å si det sånn. Så nå har jeg snakket med hun som på en måte er klasseforstanderen min i pedagogikklassen -hun syntes forholdene var langt over grensen for det som er akseptabelt, og kalte til og med veilederen min for "helt ubrukelig." Hun ville at universitetet skulle rydde opp i det. Men jeg ville vel egentlig heller gjøre det selv, var bare greit å høre hvor hun stod i forhold til det. Så nå har jeg snakket med veilederen det gjelder, selv om det ikke var lett -og fått en ny -eller dvs fått flere timer med en av de andre veilederne jeg allerede har i en klasse jeg også allerede kjenner. Så nå satser jeg på at alt blir stas! Denne uka skal jeg undervise om fødsel, og i engelsken holder vi på med et avisprosjekt der elevene skal lage egne aviser -spennende!
Og på fredag allerede reiser jeg hjem! Hurra! Om bare denne søndagen snart kan se til å bli ferdig, så blir allting bra!

På fredag hadde vi rekrutteringsmøte for å få flere ildsjeler i dansegruppa. Det kom en del nye fjes, det var kaker og prating og info og quiz og i det hele tatt en svært vellykket kveld. Og om jeg hadde gitt Beathe en tier for hver gang jeg fikk høre at sjokoladekaka jeg har fått oppskrift på av henne er utrolig god, hadde hun vært riiik! I quizen hadde jeg fikset det sånn at alle lagene skulle lage en liten sang som vi kan synge når vi danser i 17.mai -toget. Her er et strålende eksempel:

"Vi vil danse, vi vil danse med det samme,
Da får vi danset med ganske mange,
swing og vals og salsa overalt.
Vi har kake, vi har jenter, vi har gutter,
her er det aldri noen som slutter.
I BSI Dans er det aldri kaldt."

Mel: Eg ve te bergen, ve te Bergen med det samme

Ha en fin uke alle sammen!

2 kommentarer:

Nina sa...

her på bloggen hørtes den søndagen betraktelig bedre ut enn det du gav uttrykk for der du lå på sofaen og grynta;) nå skal d sies at jeglå på den andre sofaen og gjorde akkurat d samme da, hehe! Uansett, du hadde dagens beste idè.. bestille pizza fra pizzabakern.. namnam:)

Vibber`n i Farta sa...

Hehehe.. Dagen hørtes bedre ut, faktisk!
Ja, vi var sikkert ganske søte der vi sov på hver vår sofa... Nam pizza nam! Den var god, og gjorde dagen straks mye (?) bedre...