torsdag 12. april 2007

Da Doo Run Run Run, Da Doo Run Run

Mange utkast til blogginnlegg har vært i hodet mitt siden sist. Noen ble forkastet fordi de var for kjedelige. Noen fordi de var for vågale.. Men til syvende å sist er det nok påska som har skylda for mitt fravær! Fine, slappe påsken. Hvor en ikke fikk gjort _noe_ av det en strengt tatt burde gjort, men heldigvis masse av det en ville gjøre. ;)

Før påsken var det litt sletne tilstander. I blant er det sånn, uforståelig nok. Men sånn i ettertid er det ganske klart hva som utløste følelsen av håpløshet og utmattelse: Det ble satt spørsmål ved viktige, opplagte eksistensielle ting, som Vibbern trodde hun visste noe om. Hele mitt grunnlag som biolog ble griskt og grådig forsøkt revet vekk under føttene mine. Riktignok var jeg litt redusert den aktuelle søndagsturen det hele hendte, kanskje mer enn litt -etter nok en natt på ville veier. Så det er ikke til å stikke under en stol (eller en biologibok for den saks skyld), at det kan ha vært medvirkende årsak til at jeg ble litt satt ut av plakaten som møtte meg ved dagligvareforretningen (ikke Rema denne gang). Og mens jeg filosoferte over denne hemningsløse reklamen, snek en tanke om alkoholens virkning seg inn i bevisstheten. Kanskje var jeg blitt gal(ere)? Uansett, de neste ukene ble svært hvite og rolige, både på den ene og den andre måten, tror jeg rett og slett var litt lei av alt og alle..

Men nå! Etter nesten to ukers påskeferie fylt med bursdagskaking, feiring, coctailparty, familiesammenkomster, spill, turer, flørting, god mat, partei, kino, litt jobbing, påskesnop, ikke noe lesing, masse sløving og en befriende pause fra Waterworld, er jeg nå tilbake med nytt mot, godt humør -og mer å gjøre enn noen sinne. Og det er ikke klaging: det er konstatering! For masse av det er artige ting! :D Konflikten er vel heller mellom alle ting en vil gjøre og alle ting en gjøre –når en ikke kan eller vil kutte ut noen av delene!

Så i skrivende stund burde jeg vel være på vei til skolen, først forelesning og så veiledning på den O`store skumle oppgaven min, handle noen "dansesokker" (ganske enkelt noen litt tynne sokker som er behagelige å danse i og fine i de nye, fine danseskoene mine! :) ) så hjem, klesvask og pakking, sende ut en styre-mail, arr.kom-møte, og litt handling til pizza-styremøtet her på mandag, siden jeg reiser til Snøhetta i morgen tidlig! Tjohoooo! :D

(Men nå må jeg løpe, se ikke bort fra at dette innlegget redigeres ved en senere anledning.. :P)

11 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg sitter igjen med et spørsmål etter å ha lest blogginllegget ditt; Hva er torskelår??

Håper du kan belyse meg med kunnskaper om dette.. Ser for meg sånne mutanttorsker som går opp av vannet (noe ala Darwin-vitsetegninger) If ya now what I mean?? :-)

Vibber`n i Farta sa...

Hmm.. Jeg er svært lei for det, men jeg tror ikke jeg kan svare deg på dette. Om du leser innlegget igjen, vil du kanskje legge merke til at synet av denne plakaten vippet meg fullstendig av pinnen, da jeg etter tre år som biologspire ikke for mitt bare liv kunne forstå hvordan en butikk kunne selge noe slikt... Det kan jeg fortsatt ikke, men har såvidt begynt å komme over sjokket..
Tenker enten a) krysning mellom frosk og fisk, eller b) krysning mellom fisk og gresshoppe, eller c) fisk oppdrettet ved Tsjernobyl....

Anonym sa...

Som blogger må du jo ta ansvar for nattesøvnen te alle som les bloggen din. Føle at litt undersøkandes journalistikk å en oppklaring æ på sin plass.

Du ska forøvrig ikkje te Snøhetta, men te Dombås på "Snøhetta Cup". Så da va den misforståelsen oppklart (sjøl om de sikkert ikkje æ andre enn stolte Dombæsinger som legg merke te den...) Å du kjøm sjølsagt te å få ei knallhælg :)

Vibber`n i Farta sa...

Hehehehe.. Ååå trodde vi skulle danse på fjellet jeg! "førstemann/kvinne til topps, kun dansesteg allowed!" ;) Men takk for hjelp med formuleringen, også fra en skikkelig dombæsing! :D Artig med en en hilsen fra deg, da -stadig flere lesere som kommer snikende ut av de mørke kroker..! ;)

Når det gjelder de billige torskelårene, så skal det selvfølgelig taes til etterretning! Skal gruble dypt og lenge på dette mens jeg er _på_ Snøhetta Cup _på_ Dombås.. (Vi swingere kaller det riktignok bare Snøhetta.. Skikkelig kuul swing-slæng.. :P)

Unknown sa...

Jeg er enig med Mari i at litt undersøkende journalistikk er på sin plass her! Håper du finner ut av det etter hvert. Jeg vet _jeg_ vil sove bedre når jeg vet hva disse skumle torskelårene er for noe.

Lykke til på snøhetta-cupen på Dombås! =)

Vibber`n i Farta sa...

Ok, ok. Om jeg ikke ene og alene klarer å tenke ut dette i løpet av helga (noe som selvfølgelig er høyst tvilsomt..), skal jeg på mandag sporenstreks ta en runde med snushanekikkerten og spionhatt og snike rundt i nabolaget..!

Takk for det! :) (Ser du har lært sjargongen du også..! ;) )

Anonym sa...

Hehe, reflekterte ikke så mye over det. Å ja, hun skal på Snøhetta, der har jeg og vært, tenkte jeg. Hadde jeg satt det i sammenheng med at du skrev om dansesokker, så hadde jeg kanskje tenkt litt mer på det. Bra du har oppvakte lesere som tar ansvar for å holde bloggen din korrekt!

Anyway, foreslår at du stikker innom butikken og bestiller et kilo torskelår. Og så springer du hjem til bloggen for å avgi rapport! Jeg gleder meg, nesten like spennende som neste episode av prison break detta!

Anonym sa...

Btw: break a leg på Snøhetta!

Vibber`n i Farta sa...

Oppdaterings på Torskelår-fronten (bedre sent enn aldri): enn av mine utsendte små-spioner kan fortelle at det hele var et innfall fra butikksjefen som kjedet seg på jobb...
Kul sjef!
Men kjipt at de ikke hadde hvertfall noen som helst type torsk til 19,90,-..

Anonym sa...

Haha, det er jo fantastisk bra da! Arti sjef =)

Vibber`n i Farta sa...

Ikke sant!?