søndag 22. april 2007

Booomshakalaka...!

Og der var en kjempehelg straks over!

Synes fortsatt på en eller annen merkelig måte jeg klarer å unngå å skrive om hva jeg egentlig driver med for tida når jeg blogger..! Kanskje like greit.? :P
Men en rapport fra denne helga skal dere i hvertfall få!
På fredag var jeg på fest hos en fra dans, var vel første festen jeg har vært på i dansemiljøet her som ikke var en dansefest. Jeg kom litt før for å hjelpe til, og utover kvelden dukket det opp folk som paddehatter (hva nå det er ?!?!) og stemningen fløy i taket. Det var bursdagskake, bursdagssang (hvor bursdagsbarnet gikk i protest), vin, whiskey og gode greier. Ble bedre kjent med masse hyggelige dansefolk og tror alle var godt fornøyd med kvelden. Ruslet meg i seng utpå morgenkvisten en gang -konstaterte at jeg i kveldens hyggelige lag hadde "glemt" at jeg skulle relativt tidlig opp for å handle inn diverse ting til avslutningsfesten vi skulle ha i dans på lørdag kveld.

Våknet før alarmen, litt tørst, men ellers pigg og glad. Ved den blå steinen (bergens store, oppskrytte attraksjon og møteplass) møttes vi, fire knakendes kjekke jenter -for å konspirere frem en idè til pynting/ gjøre det litt koselig på festen. Det var jo seff et lite problem at jeg var den eneste som faktisk hadde vært i lokalet -og at det ikke akkurat var hverken stoler eller bord spredd rundt omkring der på det tidspunktet... Men til tross for klaging fra Mr Arr.Kom sjef (muligens fordi han sitat: "satt og så på skrekkfilm aka videoene fra Snøhetta", tok vi en sjefsavgjørelse og kjøpte inn en haug (eller kasse) med vårglade kubbelys i ulike høyder samt en del snacks og andre remedier. Det var fint å surre rundt i byen en lørdagsformiddag, det er det jammen lenge siden jeg har gjort! Vel, til tross for alle buekorpsene, da. Jeg har lenge (?) hørt at buekorps er en bergensk tradisjon, men jeg innser at jeg før lørdag kanskje ikke hadde forstått konseptet helt. Jeg trodde det var ett korps -et vanlig, dog bråkete et, som het Buekorpset. Hadde det bare vært så vel! "Dette korpset" er tydeligvis en hel haug (sikkert tusenvis etter lyden/støyen å dømme) som marsjerer rundt i gatene på måfå. De består hovedsakelig av to ting: fyrer (gjerne ganske unge) med en slags bue med masse sløyfer de driver og drasser rundt på, og en haug med fyrer med skarptrommer de slår så hardt de kan på. Ingen andre instrumenter. Av og til var det også innslag av fyrer med gevær og/ eller flosshatt. Skumle greier det her. Skrev jeg ikke hadde forstått konseptet helt før lørdag: vel, jeg tror jeg fortsatt ikke forstår det..! Vi lurte på hva alt oppstusset var for, full flaggings og buekorps overalt. De var visst alle på vei for å feire et av buekorpsenes 150-års dag. Det jeg faktisk har skjønt, er at de liker veldig godt å feire ting i Bergen. Eneste er at jeg kanskje har blitt litt skeptisk til å feire 17.mai i denne byen etter de(n) traumatiske støyopplevelsen(e)..!!!

Vel etter å ha nytt en ok, men veldig hygeglig middag på en av byens billige kinasjapper, skiltes våre veier for noen få timer (hvor de ble av vet ikke jeg! Endte opp med å finne ut hva skulle ha på, skifte og sminke meg på 15 min!), før vi møttes til pynte- og fiksedyst klokka seks. Kort fortalt (det er vel kanskje allerede litt sent nå..?) ble det en veldig, veldig vellykket kveld! Tror alle de ca 100 deltagende koste seg og hadde det gøy -og danset! Jeg holdt en dansekonkurranse hvor alle "måtte" delta, og poenget var å ha det mest mulig gøy med den man danset med. Det er jo danseglede dansing handler om, er det ikke? Så etter noen innledende runder med heftig shaking til Boomshakala og andre rytmesusere, ble det finale med en stor og begeistret heiagjeng som sto i en ring rundt. Det vinnende paret vant hvert sitt gavekort på massasje hos Fix-it, populært! Selv fikk jeg både swinget meg og testet danseskoene til smektende salsarytmer, samt komplimenter for intet mindre enn både kjolen, smykket, utringningen (...), arrangementet og dansingen! -og alle var enige om at det var en fin kveld! :D
Riktignok hadde vi bare et kvarter å rydde opp det hele på -alarmen i lokalet skulle gå om vi ikke var ute før klokka tolv... Det ble med andre ord en svært hektisk stabling av stoler og bord! Men dansefolk er fine folk, alle hjalp til -og før vi visste ordet av det var vi ute på gaten med pakk og pikk (?). Noen av oss arr.kom`ere ville liksom ikke la det være med det, og vurderte å rocke staden litt. Men endte på en Burgersjappe, en hyggelig avslutning på en super dag!

I dag har jeg gjort svært lite, typisk søndag. Med unntak av å skifte sengetøy -med kaktusfadese (skulle riste dynen på plass i trekket, da kaktusen fra vinduskarmen fikk en hoppende god idè: jord over det hele som resultat.. Begynner virkelig å lure på om de kaktusene er verdt å ha? Noen jeg kjenner påsto også at kakti utstråler negativ energi -fint at jeg har åtte..!) Ellers har jeg danset litt Boogie, vært med å evaluere hjelpetrenerne, og tenkt på alt jeg skulle ha gjort. Nå sitter jeg og filosoferer over en kopp appelsinkakao, lurer på hva den nye uken vil bringe. Det blir noe bra, jeg vet det nok 8-)

PS: For deg som savner oppdaterings på froskelår-fronten: se de siste kommentarene på Da Doo Run Run..

6 kommentarer:

Anonym sa...

Froskelårfronten? Det var vel helst torskelår det var snakk om.. :P

Hørtes bra ut den helga da! Og sprekt til dagen derpå å være den lørdagen din! Imponerende.. :)

Vibber`n i Farta sa...

Hihii.. Godt poeng... Men nå får det stå der.. :P
Jess, vare i bra helg gitt -enig i at laurdagen var imponerandes.. ;)
Ellers da? Noe liv i fiskebollen, eller har de gått til kampfisken (av uttrykket "gå til hundene"..)

Anonym sa...

Det er liv det er liv. Den ene hunnen ser faktisk ut som om hun kan være gravid også! Og så jeg som trodde alt håp for det var ute. Ifølge ryktene skal det stå et 40 liters akvarium nede på et rom i kjelleren.. så jeg vurderer å bytte... det jeg har nå er vel ca 2,5 liter tror jeg.. heh.. litt lite rom for 15 fisk.. Men så blir det litt vanskeligere med å skifte vann og sånt med et stort akvarium, pluss at jeg veit ikke helt sikkert om jeg får plass på pulten.. men det hadde vært riiimelig kult.. What say you? :P

Er forresten en som "låner" tre guppyer nå i et eget 25liters akvarium han fant nede i kjelleren.. det ser ganske tøft ut, så jeg er litt misunnelig..

Vibber`n i Farta sa...

Så bra! Go for akvarium! Skrivepult med minst mulig plass på er jo et must! Hos meg havner det alltid på mystisk vis sånne svære stabler av ting jeg ikke klarer å skjønne hvor kommer fra... Papirer og bøker og tegnesaker og cd`er og.. Hmmm.. God plass er oppskrytt! Dessuten: kun den dumme rydder-geniet behersker kaos..!
Kult med gupyy-unger! Bare pass på å ta dem ut så de voksne ikke spiser dem.... Nais fisk..!

Anonym sa...

Kan se dårlig ut for stort akvarium.. :( Jeg var nede og så etter det i sted men fant det ikke, så de som eier det har sikkert flytta det dit de skal ha det.. blæh, kjipe mennesker ;)

Vibber`n i Farta sa...

Æsj, dumminger! Ta akvariet sitt på den måten da gitt! Kanskje det er noe ledig et annet sted på Sea Laben..? Høre med noen som "vet sånt"..? :)