fredag 16. mars 2007

It`s All Right / Hey hey

Der var frokostsurfe-tiden offisielt ute, men jeg lar meg selvfølgelig slett ikke affisere av slike små ubetydeligheter. Den siste biten hjemmebakt brød med makrell i tomat og agurk er fortært, den daglige surferunden er unnagjort, og oppgaveskrivningen ligger for mine føtter. Eller kanskje heller fingre. Rart hvordan det å begi seg inn i A4-arkets verden virker så lite fristende. Selv klesvasken lokker der den ligger godt stappet ned i skittentøyskurven. Men nå er det skriving på gang. Jeg skal vri og vende på vakre poetiske ord fra dikterens minner fra barndommen og det irske landskapet, og forme det til egne intelligente og meningsfulle tolkninger.
Skal bare på do først. Og kanskje hente litt kaffe.
Nei. _Sikkert_ hente litt kaffe...

Trivelig kveld i går! :) Jim Stärk er ikke blant mine største favoritter, men det er rett og slett veldig hyggelig musikk, gir en westcoast California / James Taylor feel. Slett ikke verst å bruke en sen kveld i hyggelig selskap og et par øl på!

26 kommentarer:

Anonym sa...

Første gang jeg leste makrell i tomat og agurk så så jeg for meg makrell i tomat sammen med sånn agurkmix av en eller anna grunn.. lurer på om det er godt.. jeg har mine tvil..

Vibber`n i Farta sa...

Hehe... Det hørtes ikke så vellykket ut... Og jeg som tenkte å kjøpe agurkmix eller syltede agurker i dag (riktignok for å ha sammen med leverpostei og _ikke_ med makrell i tomat...). Hmmm... Tror jeg dropper det.. Formen bedre..? ;)

Anonym sa...

Ja, takk og pris. Hadde (som sagt?) århundrets sløveste lab i dag, noe som passa meg ypperlig, og etter det så var Bjørn her og spiste middag og så film =) Så hjelper det jo også selvfølgelig på å spise middag.. Inntil klokka fem i dag hadde jeg bare spist et rundstykke i hele dag.. kanskje ikke det som legger lista for en flott dagsform heller.. ;) Leverpostei og agurkmix ja, skjønner ikke hvorfor jeg ikke har prøvd _det_ før! Jeg har jo agurkmix, men jeg kjøpte av en eller anna mystisk grunn et glass med sylteagurker til leverposteien. Og jeg har forøvrig bare brukt skiver av fersk agurk hittil på leverposteiene, så.. jatta.. fornuftige og gjennomtenkte innkjøp jeg foretar ja..

Vibber`n i Farta sa...

Hehehe.. Sylteagurk på leverpostei er jo beest! Må kjøpe i morgen (tanke på ovenfornevnte er glemt...) Sulten.. Vil ha nå! Hvor får man tak i sylteagurk kl to om natta..?
Bjørn... Oo, fyren har et navn..?
Så koselig, da! :D

Anonym sa...

Hihi.. sylteagurk klokka to om natta. Da går du på bensinstasjon og kjøper pølse med alt tilbehør og lesser oppå med agurkmixen og tar med hjem. ;)

Vibber`n i Farta sa...

Hihiii... For en god idè! Bare at jeg egentlig liker sur agurk bedre... Og ikke hadde lyst på pølse... Men hvis jeg (mot formodning) skulle bli gravid og få merkelige matbehov til merkelige tider (har hørt en kan bli helt rar sånn -ikke at jeg trenger å være gravid for å være sånn, tydeligvis..) Så skal jeg ha rådet ditt i bakhånd når jeg desperat ligger i senga uten blund på øyet for the want of sylteagurk...
:)

Vibber`n i Farta sa...

Det var forresten voldsomt så tidlig oppe vi var på en lørdag..?

Anonym sa...

Ja, jeg fikk visst ikke sove mer. Sur agurk sier du..? Hm.. det tror jeg jammen ikke jeg har smakt.. spennende..

Og du hadde jo ikke trengt å spise pølsa.. :)

Vibber`n i Farta sa...

Hmmm... Bare en glipp. Det er østlandsk for "syltede agurker" ;)
Oppgaveskrivning kan sikkert beskrives som sure agurker, for de som ikke liker noen av delene... Nå liker jeg tilfeldigvis sistnevnte da, men...
Åh, BLÆ -skriveskrive... Grrr

Jo, det hadde jeg trengt-->man kaster ikke mat! Vibekes prinsipp nr II.

Anonym sa...

Hva er Vibekes prinsipp nr I?

Vibber`n i Farta sa...

Hmmm... Sikkert noe om krig og fred og sånn...
SÅnn miljømessig er det kanskje å sortere søppelen sin...? :)

Anonym sa...

Hehehe, ok.. Høres ut som et bra prinsipp. :)

Anonym sa...

Norun, mer om Bjørn. Hvem er han? Gammel? Hvorfra? Sylteagurk er forresten ikke noe særlig godt for noe. Tar vekk smaken fra alt det gode man ellers har på baguetten, pølsa, burgern etc.

Anonym sa...

superirene: han var i bursdagen min.. blir 26 i april. kommer fra østlandet (sør for Drammen et sted).

Sylteagurk gir et tilskudd av smak som komplimenterer de andre smakene om man kombinerer det rett. ;)

Anonym sa...

Kan ikke huske noen Bjørn.. Hadde han gule klær? Vi har et glass med sylteagurker i kjøleskapet, har stått der over en ubestemt tidsperiode (eller epoke er vel mer korrekt). Hva er sjansen på at man blir høy av å spise dem?

Vibber`n i Farta sa...

Hehe, her var det liv! Ja, mer om Bjørn, bra innspill, Irene! :) Gule klær.. Litt spes fyr, eller var det temafest..? :P

Enig med Norun: Om man kombinerer smakene rett er det et finfint positivt tilskudd på smaksfronten! Feks på leverpostei :)
Kan godt være forsøksperson på det sylteagurksglasset, siden jeg er ganske høy fra før...

Anonym sa...

Hehe, det var nok temafest ja! Husker ikke om han hadde gule klær, mulig han hadde ei gul t-skjorte eller noe...?

Vibber`n i Farta sa...

Ro, ro...
Neida :P Fortell mer da..?
*englefjes*
Ka han gjør for nåkka?

Anonym sa...

Han studere siv.ing. data, å bli ferdi t sommern.. Å så e han arti å omtenksom å søt å kjekk å grei osv.. =) Fornøyd? :P

Vibber`n i Farta sa...

JA! Kjempefornøyd over å ha fått tilegnet meg mer info om han Norun er på datern med - _og_ over at han hun er på datern med er en "omtenksom å søt å kjekk å grei osv" fyr! :D

Anonym sa...

Hihi, jepp, og nå har jeg fått meg type! =)

Vibber`n i Farta sa...

Åååå! Så hyggelig! :D:D:D
Kjempeglad på dine vegne! Hihii, sprett champagnen! :D
Stor grattisklem!

Anonym sa...

Hehe, jepp, dette er virkelig noe å sprette champagnen for! Jeg er ikke singel lenger!! =)

Vibber`n i Farta sa...

Hurra, hurra, hurra!
So happy for you! :)
Når skjedde det egentlig, at statusen forandret seg..? ;)

Anonym sa...

Hm.. Sånn ca onsdag tror jeg.. altså i går.. :)

Vibber`n i Farta sa...

hihi :)
Nais!