fredag 29. februar 2008

Öppna Upp Ditt Fönster

Utenfor vinduene her er det en gate. (!? Ja.. Det kunne jo ha vært en hage..) Den er ikke så veldig trafikkert i den betydning at det er mye trafikk. Men det er mye trasking her. Og mange tvilsomme folk. Lite visste jeg at Bergen hadde SÅ mange løse fugler..? Så ved morgengry her en dag hadde vi en fin diskusjon i stua: om den flere timer lange, høylytte heroinhandelen som foregikk i nattens mulm og mørke, rett nedenfor våre åpne vinduer, på delvis spansk og delvis norsk... Bygdøy neste?

I følge svært pålitelige kilder er jeg: snill og grei og snill -og litt streng. For det er jo fulle folk og barn som snakker sant, ikke sant? I det siste har jeg kanskje tilbragt mest tid med de sistnevnte. Ja, ikke i ungdomsskolen, men har vært et par dager i en barnehage som vikar igjen. Spennende med en barnehage med mange nasjonaliteter. Dag 1: Kjempegøy, lek og sprell og godt humør. Dag 2: Alle ungene hadde "være-grinete-og-vanskelig"-dagen på èn gang. De som jobber der var helt oppgitte, og jeg ganske matt og klar for ungsomsskolen igjen..!

Vel, sovetid. Plötsligt tilbaks. :)

PS: Jag har försvenskat min blog -eller nåt. Fick ju så hemskt många märkliga meddelanden om att det var svårt och förstå min nederlandska blog (särskilt där man ska lämna kommentarar) så da tänkte jag att: de här måste jag göra något åt! Men sedan norsk inte är särskilt roligt har jag försvänskat bloggen -det är ju hur bra som hälst! =D

5 kommentarer:

Anonym sa...

waarom zweeds daar begrijp ik niks van, misschien is het beter om op nederlands over te gaan, dan begijp ik tenminste wat je schrijft

Vibber`n i Farta sa...

Hehehe, nou dat is waar. Daar hat ik niet aan gedacht.. Mischien moet ik weer naar Nederlands wisselen. Of mischien moet ik maar een zo`n knopje maken waar je de blog zo je zo kunt vertalen in wat taal dan ook..?

Nina sa...

hehe.. det er helt sant, du er snill, grei og snill.. men ikke så veldig streng da:) Den heroinhandelen hadde jeg gleden av å overhøre og.. men jeg skjønner bare ikke hvorfor de stopper rett utenfor hos oss alltid, det er IKKE noe naturlig stopp.. det er IKKE noe gatehjørne eller noe der!!!! Uansett.. svensk er bedre:)

Anonym sa...

Hei og hopp!

Nå sitter jeg på nattevakt sammen med en schweedisjh (ordet fikk nesten litt indisk svong...) vikar. Hun og jeg synes du er riktig så flink til å skrive svensk!

Hmmm... Hvem er det nederlandskeinnlegget fra? Vader?

Du må jage bort de dealerne! Kan ikke ha sånne folk rekende rundt hushjørnene, hverken på dag eller natt!

Nattevaktsklem fra Lisa

Vibber`n i Farta sa...

Nina: Heelt enig! Det er IKKE noe naturlig stopp der! De har misforstått... Så du gillar min svänska? Vad bra!

Lisa: Hihi! Synes du -OG hun svensken også jeg var flink? Imponerende. Da kan jeg jo nesten snart føre opp "svenska" under språk på CV`en også..!
Og du er god til å gjette ;)
Skal jage de bort -evt så kan du komme en tur på besøk så kan vi skremme dem litt..