tirsdag 31. august 2010

Min nye vekt

Nei, jeg er fortsatt den samme gamle, men jeg har kjøpt meg en vekt.
Og nei, jeg skal ikke hive meg på slankehysteriet! Det er en finfin soppvekt, som jeg liker å kalle den. Ikke at jeg har plukket sopp siden jeg var tolv... Jeg var i flere butikker før jeg kom over denne fine, lille saken til en billig penge. De andre jeg fant var enten veldig dyre eller de kunne bare veie opp til 500 g, noe jeg synes var litt lite. Denne kan veie helt opptil 5kg, og med den fine røde fargen og prikkene blir jeg jo helt glad av å se på den! Nesten som en sopp!
Så hva skal vekten brukes til?

garn
Mitt første formål med soppvekten var å veie garnet jeg hadde igjen etter sjalet jeg strikket til Machteld for å se om det var nok til et sjal til (det var det ikke). Det så nemlig ut som jeg hadde brukt ca halvparten, og det stemte det. 46 g var det igjen på nøstet -sjalet er altså på 54 g. Akkurat ikke nok til at jeg tør prøve meg på et sjal til, tror jeg... Ellers ender jeg vel opp med å kjøpe et nøste til på sisten og så er jeg like langt... Vi får se!

post
Det hender jo det går en del pakker ut av dette huset til det store utland, og selv om jeg har blitt en racer på å estimere vekt (og mål, jeg har det etter min far! Kofferten min har de siste tre gangene jeg skulle fly veid henholdvis 14,9, 14,8 og 14,9 når grensa var 15 kg -og det uten å veie hjemme først!), så er det jo greit å kunne veie pakkene før en tar dem med til postkontoret og tenker at "Å, nei, nå må jeg betale 50 kr ekstra for den lille kjærligheten jeg puttet oppi", noe som stadig vekk var tilfelle ved juletider i fjor. Og siden den største hobbien til min kjære er å være Live Trader -bytte uoffisielle konsertopptak med folk over hele verden -forsvinner det også der en del pakker ut døra. Vi er begge glad vårt nye husmedlem (ikke familiemedlem) er i hus.

Baking
Ikke at jeg har noen ovn -men for tiden jobber vi hardt med saken! Lørdag ble brukt til nok en rekognoseringsrunde -og vi fant en vi ville ha, men som var utsolgt. Tålmodighet er en dyd? Men med en potensiell ovn i hus etter hvert skal en bakevekt heller ikke kimses av, det kan jo være kjekt å ha!

Ikke verst, å vie et helt innlegg til soppvekta? =)

5 kommentarer:

Tanta'ri sa...

Det er i alle fall den søteste vekten jeg NOENSINNE har sett! :-)
Må jammen si at sjalene dine er pene asså! Kan jeg bestille et = å kjøpe?
smask!

Vibber`n i Farta sa...

Hei Tanta mi!
Du kan få bestille et, vettu!
Har faktisk noen (hemmelige?) planer om å legge ting ut for salg -men ting tar tid...
Da havner du først i køen gitt! Hva slags sjal kunne du tenke deg? Farger? Pyntesjal? Varmt?

Tanta'ri sa...

Jeg ønsker meg et VARMT! Jeg fryser jo fremdeles i hjel på denne jobben min, til tross for varme, gode pulsvanter... Men, farge er jeg mer usikker på.. Det mest anvenlige er jo grått eller svart, men også dørganes kjedelig. Hva om jeg gir kunstneren frie tøyler? :-)

Vibber`n i Farta sa...

Det burde vel kunne la seg ordne =)
Varmt er nok lurt, ja!
Jeg skal se hva jeg finner på!

Fidus sa...

Den vekta var kuul! Og, ja-jeg har prøvd å hekle inn tråder, funker ikke her i huset, gitt.