mandag 18. februar 2008

When You`re Smiling

Jeg er så glad, så glad! =D
Det har vært en finfin helg, prakisobservasjonsuka gikk fint, og vi har arrangert tidenes dansefest! I tillegg har ÅK hatt bursdag med koselige besøk og kosekveld her, og om få dager er jeg hjemme i Moss en tur!

Denne uken har jeg trasket korridorene på en ungdomsskole. Det har vært spennende. Jeg har 10 a, b og c, èn klasse i engelsk og to i naturfag. Klassene er veldig forskjellige, det samme er de tre veilederne mine. Jeg tror det blir veldig lærerikt og utfordrende å være i praksis!

Bli-kjent-festen i dans i går har uoffisielt blitt kåret til den beste dansefesten noensinne! Det varmer et hjerte å høre, hvertfall når en har brukt mesteparten av lørdagen på å handle inn og pynte og fikse. Det var kjempegøy! Nesten 150 oppmøtte, fullt dansegulv og baluba! Masse, masse hyggelige folk og -ja, det var rett og slett supert! =D

I kveld hadde vi bursdagsfeiring for Åse Kari, med ballonger og supergod hjemmelaget moussaka. Oreo Dream -kake (som jeg med hell hadde prøvd meg på) og nammenam kake som Birgitte hadde laget. Det kom mange koselige folk innom, med andre ord en koselig avslutning på en fin helg!

I morgen er det strieskjorte og havrelefse igjen -eller mer sannsynlig collegegenser og musli. Og lesesal. Og oppgaveskriving. Og vinterferie fra ungdomsskolen -dvs universitetsuke og nytt maraton fra fakultet til fakultet for meg. Oje! Men allerede torsdag blir det biltur med venner mot Moss, og før den tid er hele kollektivet her bedt på "kollektivmiddag" til musikkskolebråkebøttene i øverste etasje her! Dvs at de som bor over oss kom ned og spurte om vi ville komme på middag en dag til uka og bli litt kjent -det kan jo bli spennende. De oppe er ganske spesielle og litt støyende (på merkelige måter), og de jeg bor med trodde lenge de hadde musikkskole oppe... Det viste seg imidlertid at de alle går på Grieg Akademiet. Det forklarer jo saken, men gjør ikke felegnukking akkompagnert av tramping bedre av den grunn...!
Onsdag er jeg bedt på fest i Fyllingsdalen. Det er nemlig vinterferie fra dans denne uken, så med andre ord: det er bare det at vi er "sunn danseungdom" til vanlig som hindrer oss fra å feste hele uka lang -så fort vi får mulighet og dansen tar pause, er vi i gang.. Gleder meg til å kreke meg opp og gå på skolen, for så å stresspakke og kaste meg inn på en lengre biltur torsdag etter den festen, ja..

Vel, kanskje på tide å sove litt? Ha en fin uke alle i hopa!

11 kommentarer:

Nina sa...

jeg må si at jeg ikke er helt sikker på hva du har skrevet om deg selv her.. nederlandsken min er litt rusten, hehe:) men fin blogg da!

Vibber`n i Farta sa...

Hehe, det er bare en sangtekst egentlig.. Men du vet jo forhåpentligvis litt om meg allerede -så du slipper å være avhengig profilen min her.. Verre med andre :P
Takker :) Og i like måte!

Anonym sa...

01.27 er litt FOR sent for en liten jente!
Jeg blir så glad når du er glad!
Sees til helgen! Det blir stas! :-)
Meget imponert over blekkspruten din! og for en søt puuuus da!
Glad i deg!
løveKLEM fra Tanta'ri

Vibber`n i Farta sa...

=D =D =D =D
Nå ble jeg enda gladere!
Hihiii!
Ja, gleder meg til helga! Må bare knote ferdig oppgaven min som må inn i løpet av uka -dvs i morgen for min del.. Men så!
Ha det fint til dess! STOR klem tilbake

Anonym sa...

Spennende spennende :) Kanskje vi blir kollegaer en vakker dag? Gleder meg til å høre flere oppdateringer. KOmmer du til Trondheim snart? (eller, du var jo her for ikke sååå lenge siden da men..)

Vibber`n i Farta sa...

Hei!
Ja, det hadde vært kjekt! Du og jeg skulle rulet lærerværelset;)
JA! Jeg har kjempelyst til å komme til Trondheim igjen snart -satser på å få til en tur i løpet av våren -det var jo så gøy sist =)
Har du det bra der oppe?

Anonym sa...

Ja, Trondheim viser seg faktisk fra en bra side i dag :)

Syns du skal ta turen. Du kan komme når Kari kommer, så blir det skikkelig gathering :) Hehe, nei, du får si fra hvertfall!

Vibber`n i Farta sa...

Hihi! Så bra :)
Når kommer Kari? Det tidspunktet må selvfølgelig taes opp til vurdering! Men midt i praksis og alt ser det ikke ut som det blir tur med det første i hvert fall.. Men etter hvert!

Anonym sa...

Hmm, var det andre helga i mars tro? Rundt 8. tror jeg. Hadde vært artig :)

Anonym sa...

Hei igjen!
God tur til Bergen. Gleder meg virkelig til å lese oppgaven din. Vi kan vel snakkes på msn en kveld?
Klem,klem

Vibber`n i Farta sa...

Heisann! Takk for i kveld!
Endelig fremme!
Ja, oppgaven skal du få når den er ferdig. Klart vi kan :)
Klem