fredag 11. mai 2007

Carrot Cake and Wine

Det er mange rare tanker en kan gjøre seg. Jeg med min livlige fantasi trenger kanskje ikke å dele de alle med dere (sånn for allmennhetens ve og vel), men de siste dagene har jeg gjort meg opp noen tanker om stort og smått.

Etter vel utført oppdrag, vendte jeg nesen mot de syv (pluss et par til) fjell, litt regn, eksamen, nye utfordringer og gode venner. Jeg sov som en stein over Finse og det hele, og da jeg lettere fortumlet kom ramlende av toget med alt pikkpakket mitt sånn ca åtte timer senere, registrerte jeg at noe var forandret. Det var ikke platformen, eller selve stasjonen. Det var i hvert fall ikke været..! Men det var en litt ny følelse der: en følelse av å ha kommet hjem.

Så har altså Bergen blitt mitt hjem, og jeg er glad for å være tilbake igjen. Rent bortsett fra en del danseorganisatoriske ting og tang, kan jeg nå slappe av og konsentrere meg om den nært forestående eksamen. Noe som har vist seg å ikke være så lett... Tror ikke jeg helt har kommet meg inn i eksamensmodus enda, men noe lesing blir det jo. Og det er egentlig ikke så verst. Selv om jeg må innrømme at å lese om relative pronouns og concord (ikke flyet) kanskje ikke er det mest spennende jeg har gjort i mitt liv (men det skulle kanskje noe til også..?) Uansett så gagner det i hvert fall en god sak -jeg vil tro at å undervise i engelsk er noe jeg kunne trives med, så da er det jo bare å peise på..?
Vel, nå kommer helgestemningen snikende. Ann-Iren har bursdag i dag, så her har det skjedd litt av hvert. I går lagde vi vafler og hadde is til, og i morges sto Åse Kari og jeg opp klokka halv sju og lagde storveis frokost til en jublende glad Ann-Iren (hun kom ikke over at vi var oppe så tidlig når vi faktisk hadde fri og kunne zzzovet). Det var jo fantastisk verdt det, med slik en fornøyd kvarthundreårs-jubilant! :D I kveld får hun besøk av kjæresten sin fra Langtbortefra, så da skal vi andre ut og lage sprell med Anna. Jeg vil anta at det blir kanon! Det er mye som tilsier det.. I morgen skal det være bursdags-tapaskveld her, så da kommer det nok mange hyggelige mennesker med masse spennende mat. Åserten und ich stiller med pittesmå porsjonspizza med currymarinerte reker, samt tomatsalat og gulrotkake -så hvordan dette totalt sett skal kunne unngå å bli en knall helg, kan jeg ikke forstå. Eneste var den der lesinga, da.. Har kanskje lest et par timer i det ene faget, og eksamen er på tirsdag?! Jadda.. Men nå er det helg! :)

PS: En liten Facebook-digresjon, denne nysgjerrighetens og vitebegjærlighetens høyborg.
At en ikke bare kan la være? I går fant jeg ut noe rystende. Jeg stakk en liten sniketur innom en av mine tidligere store flammer. Langt bak i underbevisstheten(?) tenkte jeg nok at jeg sikkert kom til å møte på ham igjen en dag. Og da? [fyll inn det som passer (helst noe fint, er du grei! ;) )]. Hjernen er nå en gang laget sånn ( i hvert fall min!), at så lenge den ikke vet noe annet, så er liksom enhver person på samme sted du "forlot" dem for noen års tid siden. Det er klart, folk må jo få ha et liv (sånn aller nådigst..!),men.. Hallo? Ikke bare har han gjort sørlending av seg, men han er gift og har et barn..? Jadda -ikke rart han ikke har vært å se på diverse festivaler på noen år.. :p
- Nieuwschierig Aagje

12 kommentarer:

Anonym sa...

Interessant! Visste ikkje at Dovrebanen va byndt å gå te Bergen :P

Anonym sa...

Dovrebanen går dit man - om man har nok penger - betaler den for å gå!
Men, en annen ting. Facebook?
Hva f.. er det med det? Måtte jo registrerr meg for å (forvente effektivitet og) følge med i tiden.. Men HVA gjør man der?? Hm.. Ja, kanskje søker opp noen gamle flammer - og ser hvem som er vennene deres nå. But what else, enlighten me - I am not blessed.. Ha en strålende helg, jenta mi! SMASK!

Vibber`n i Farta sa...

Hmmm.. Den gjør kanskje ikke det..? Hva vet vel jeg hvor toget tok meg -jeg sov..! Noe jeg også meget mulig burde just nu.
Facebook, ja... Vel, det er vel stort sett det en gjør der -foruten å ta opp kontakten med gamle kjente, finne ut hva de driver med, og ellers holde bedre kontakt med en del folk en ser lite til.. Det er jo seff også en del folk som ser ut til å konkurrere i å få flest mulig venner og å legge ut de mest oppsiktsvekkende festbildene... Men slike finnes jo uansett et hvilket som helst annet sted også.. ;)

Anonym sa...

Facebook gjør det veldig mye lettere å legge ut bilder på nett, og så kan man i tillegg merke bildene med hvem det er bilde av, så får de beskjed om at noen har lagt ut bilde av dem. :)

Høres for øvrig ut som om helga di blir flott ja! Jeg er litt medunnelig nå.. Selv sitter jeg her og angrer litt på at jeg havna på fylla i går med øl, vin og whisky.. Ikke at jeg er så allverdens dårlig, men jeg er bare ikke allverdens bra heller, og hadde egentlig tenkt å shotte litt tequila i dag.. Nå får jeg heller prøve å prakke tequila på de andre jeg skal spille "attack" mot og satse på at det clouds their judgment a little.. Muahaha.. ;)

Grunnen til at jeg er oppe så tidlig etter å ha vært på fylla i går er for øvrig at rommet mitt er som en bakerovn akkurat nå.. not very easy to sleep in.

Vibber`n i Farta sa...

Hehe,skjønner ikke helt hvorfor jeg er oppe så tidlig heller -når jeg tenker meg om tror jeg det er av ca samme grunn som deg..
Litt sliten i hodet mitt, helt selvforskyldt sådan. Ble litt mange drinker i går. Og øl. Og Baileys.Og Dooleys! Smakte det for første gnag på et mininachspiel jeg var på -ikke så verst egentlig.. Hvor ble alle de andre av, det lurer jeg på? Nå skal jeg liksom straks sprette opp og mekke de tidligere annonserte minipizzatingene, og glasur på gulrotkaka. Når jeg tenker meg om tror jeg kanskje jeg venter _litt_ med akkurat det.. Bare ordet glasur fikk det tilm å gå kaldt nedover ryggen på meg.. Lykke til med å prakke på de andre tequila -burde funke fint! ;)

Anonym sa...

Facebook er en slitsom, tidkrevende ting, som får deg til å skrive ting du kanskje ikke burde ha skrevet..eller se på sider du kanskje ikke burde ha sett på. Har fortsatt fyllenerver etter en eventyrlig fest på båtturen i stivkuling og møblement som fløy veggimellomg (pga bølgene ja, ikke utagerende oppførsel). Men det hindrer meg ikke i å hamstre hybelen full av rødvin og øl til Eurovision fest på brakka ikveld! Dere skulle ha vært her. Svalbard=Ibiza, noe ala Fedje kan jeg tenke meg..

Vibber`n i Farta sa...

Aiaiaiai! Alla Fedje? Jeg er med!
Bra kveld? Brukt opp ølkvota di snart..?!
Tapaskvelden her i huset ble en stoor suksess! Så utrolig mye god mat, hyggelige folk og viiin.. Nam!

Anonym sa...

Joda, relativt bra kveld. Ble iallefall temmelig bedugget for å si det mildt. Huset er en av de værste rølpeplassene jeg noensinne har vært ute på. Man får vondt i hele kroppen av å gå dit. Men har det fantastisk moro så lenge det står på.. :-) Har ennå ikke somla meg til å fikse alkokort, så "låner" bare kvota til noen andre for øyeblikket! Greit sånn, de er ikke så nøye på det. Kan jo også bare skrive ut flybilletten min hundre ganger. Hehe.

Tapas hørtes godt ut! Jeg vil ha tapas.

Vibber`n i Farta sa...

Hehe. Godt de ikke er så nøye på det. Øl må man jo ha! Og vin.. Kanskje man burde ta seg en tur til Svalbard egentli? Kaste pinne med noen isbjørner og sånn? :) Hva er greia egentlig -skal du være der i sommer -og har reist allerede?

Anonym sa...

Jepp, skal være her i sommmer, og har reist allerede! :-) Tar et fag nå som heter så mye som: fate and modelling of pollutants in the arctic. Og i løpet av uka forhåpentligvis, skal vi ut å skyte noe fugl i fjorden her. Så vips så har jeg jobb for resten av sommeren med å ekstraktere (?) prøver fra fuglelever, fett, nyre, muskel, blod osv. I tillegg får jeg vel leke meg litt med noen fisker og litt plankton og litt sel forhåpentligvis. Planen er iallefall at dette skal bli materiale nok til å skrive en aldri så liten masteroppgave om POP's i en marin næringskjede i arktis.

Morsomt å kaste pinne med bjørner. Du burde se Grizzly man om du ikke allerede har sett den. Vi så den på toktet, og det var ikke så mange som ville trene apport med bamsen etterpå for å si det sånn.. Sikkert skremslelspropaganda fra høyere hold kan jeg tenke meg! Bamsene er jo bare koselige! Så ikke noe skumle ut på nært hold. Kose kose isbjørnen.

Anonym sa...

Glemte forresten å skrive at: ja selvfølgelig må du\dere komme på besøk! :-) Har bare en liten hybel, men det er da golvplass nok til opptil flere personer! Hadde vært kjempetrivelig.

Vibber`n i Farta sa...

Oioioi! Se her ja, master og greier! Ut og skyte fugl.. Hmm, skeptisk! Men det må vel til.. Besøk ja! Kanskje det? Skal la hjernen leke med tanken (eller omvendt..) ;) Hadde jo vært kanon! :D