mandag 19. februar 2007

All Around the World

Reise
Reise
Reise

Et av livets mer interessante nytelsesmidler. Svært avhengighetsskapende.


visited 29 countries (13%)

Hmm.. Stort kart. 13% sier de. Synes det hørtes litt overdrevet ut. Men 50 land før jeg er 50 begynner jo å se relativt overkommelig/oppnåelig ut..? (Teste? Link)
Må bare slutte (vel...) å reise til steder jeg har vært før...! Sånn i det siste har jeg/skal jeg jo i 67% av tilfellene reise steder jeg allerede har vært: Kroatia, England, Latvia, Nederland
Bli`kke no`progresjon av sånt..!
Noen som blir med til Asia eller Sør Amerika?
Eller no`...

20 kommentarer:

Anonym sa...

Eg e me:-)

Anonym sa...

I'm in!

Vibber`n i Farta sa...

Naaiiis! Da dro vi, da..?

Anonym sa...

Jeg kan være reiseleder - og litt tolk..! iallefall i den ene verdensdelen. fant ut at jeg mangler MYE av asia asså...

Anonym sa...

ja, det var meg da..,
Rannis

Vibber`n i Farta sa...

Hehe -å var det deg..?
Hadde en liten mistanke.. ;)
Reiseleder _og_ tolk -knallbra! :D
Habla español..? Si,si..
Asia, here we come!

Anonym sa...

Jeg holder jo på å lære meg portugisisk, så jeg kan være tolk i enkelte deler av Sør- Amerika..? Brasil ihvertfall...

Asia er vel sånn ca en av to verdensdeler jeg faktisk har noen land i, så en tur dit mistenker jeg gagner dere mer enn meg på dette fine kartet... hmrf... :P

Anonym sa...

Vi skulle forresten samarbeida vettø ;), jeg ser du mangler både Irland og Portugal, og hvis alt går i boks for meg så får jeg besøkt begge disse iløpet av året.. weeeee =)

Anonym sa...

Ellers har jeg forøvrig ikke så veldig mye å bidra med.. Tror jeg hadde 11 land og 4% bare.. :/ Menmen, da er det så mye nye land å ta av! Verden ligger for mine føtter og venter! ;)

...Som du kanskje skjønner skal jeg sette meg ned å gjøre skolearbeid nå... lalala..

Vibber`n i Farta sa...

Norun: Hehehe, så bra! da har vi en spansk og en portugisisk tolk (og en nederlandsk, i den grad det skulle være nødvendig, da de snakker engelsk i de delene av verden hvor det også tilfeldigvis snakkes nederlandsk...)
Når det gjelder kartet, så teller vel det strengt tatt bare land -ikke verdensdeler, så om du eller vi vil ha uttelling der, så oppnår vi vel det samme forutsatt at ingen av oss har vært i landet før... Om du vil _se_ merkbart forskjell anbefaler jeg imidlertid en tur til USA, Canada eller Russland (eller Kina -men der har du jo forsåvidt vært..).
Norun:Klart vi må samarbeide! Om du bare skaffer deg denne lukrative sommerjobben du, så skal jeg gjøre mitt ytterste for å avlegge deg en visitt! Irland? Når reiser vi?
Norun: Skolearbeid..? Å, nei det var vanskelig å forstå... :P Det burde vel jeg strengt tatt også gjøre, men styremøtet ble litt senere ferdig enn planlagt. Og da jeg omsider kom hjem, prioriterte jeg dette i stedet -bra prioritering..? :D

Vibber`n i Farta sa...

Redigert (etter lynvisitt på Noruns blogg): Skal sette alt inn på å besøke deg i _Irland_ (ikke Portugal, som først antatt). Så da blir det -Portugal? Når reiser vi?
(Den var dyp..)

Anonym sa...

Forhåpentligvis skal jeg til Portugal sånn ca fra september til februar tror jeg.. Så du får reise en gang imellom der! :P

Jada, veit de teller land, men jeg ser for meg at sannsynligheten er stor for at dere vil innom Japan og/ eller Kina om vi drar til Asia..? Og det er liksom noen av de få landene jeg har vært i..

Vibber`n i Farta sa...

Aha, så du _skal_ til Portugal også..?! Nå falt jeg av... Sommerjobb i Irland, utveksling i Portugal..? Ja, nå er jeg med (kanskje)...

Neeeeida, det vil vi slett ikke.. Vi vil loffe rundt på stranda i Thailand til vi bli helt euforisk, bo i en strandhytte og skrive en bok, delta på månefest og bare ta det coolt.. (!)

Unknown sa...

Når va det vi sku reis sa du? Må bære veta når eg ska søk om sommerjobb, så e eg me ræstn av ferien.. ;)

Anonym sa...

Hehe. Veit ikke helt når e ska fær, men så vidt e huske ska e vær ferdi til august ihvertfall, så all logikk tilsi at e fær i juni en gang.. ;) Så da bli d Irland fra juni til slutten av juli, å Portugal fra september (?) til februar. Kanskje. If all goes well and all that..

Så, hvor har _dere_ tenkt dere på utveksling eller jobbing så jeg kan besøke dere da..? ;)

Vibber`n i Farta sa...

ase kari: Når..? Å, det var det ja..! Hmm.. Har litt samme greia som deg egentlig, må jo finne ut når jeg skal søke om sommerjobb, men i motsetning til deg må jeg "bare" finne ut _hvor_ jeg skal søke også...

norun: Spørsmålet er vel heller: når har _du_ egentlig tid til å være med _oss_ på tur..? Bortreist neste to åra, jo! ;) Vi setter seff alt anna til side...

Anonym sa...

Haha. Dere skal jo komme på tur til _meg_! :P

Er bare neste året + jeg er borte, etter det er jeg all yours! ;)

Vibber`n i Farta sa...

Ahaaaa..Tenkte å erobre en ny verdensdel jeg da, men. Noen nye land er vel heller ikke å forakte..! ;)

Godt å høre! Da har vi en plan. Evt ikke... Men god tid på å lage en!

Anonym sa...

Ref: "Vi vil loffe rundt på stranda i Thailand til vi bli helt euforisk, bo i en strandhytte og skrive en bok, delta på månefest og bare ta det coolt.. "
For ca. 100 år siden - eller kanskje 7, men føles som 100 - akkurat på denne dato, så avsluttet vi vår noen måneders lange ferd rundt jorden på et nøyaktig slikt sted! Først fullmånefest på Koh Phangang.. hva som skjedde der er fortrengt.. Og så noen dager på Bottle Beach etterpå.. http://www.bottlebeach.com/ Tror kanskje det er blitt litt mer crowded der nå. Men, det er det nærmeste jeg har vært paradis! og noen dager etter var det Gardermoen og Reality bites.. Sukk... Go for it girls!
Rannis

Vibber`n i Farta sa...

Oooo... Første hånds informasjon.. Tekte jeg det ikke, hu Rannis har vært ute en vinternatt (Sommer/ fullmånenatt?) før..! Det frister, det frister..! Paradise! Og så rett til kaos på Gardermoen, nice..
Det er sikkert rimelig crowded der nå, ja -men det har jeg inntrykk av at det snart er de fleste steder -jeg er født for sent!