søndag 30. mai 2010

Back for Good (?)

Etter en evighet av bloggfravaer har jeg naa tatt meg selv i nakken og bestemt meg for aa gjenoppta virksomheten. Saa hva skjedde, tenker du?

Vel, etter noeye overveielse sa jeg opp jobben, men da hadde det nok allerede gaatt litt langt. Jeg har vaert sykmeldt naa i oppsigelsestiden, og egentlig ikke foelt for aa gjoere noe som helst. Litt strikking og sying (!) har det blitt, jeg skal legge ut noe av det etter hvert. Jeg har ogsaa vaert hjemme i Norge en god stund. Jeg reiste hjem til Mormors 80-aarslag i april, og siden ble jeg der. Askeskyen stoppet uansett den returbilletten jeg hadde, og etter aa ha brukt over et doegn paa tog og buss fra Utrecht til Moss pga nevnte sky for aa rekke bursdagen, var det ikke saa fristende aa gjoere det samme andre veien. Da kjaersten min hadde ferie kom han en tur til Norge og vi hadde det riktig saa romantisk paa hyttetur i laant hytte paa en idyllisk oey.

Vel, det var en lang historie i kort versjon. Jeg er naa tilbake i NL og for tiden ser jeg etter jobb. Har funnet en passende, kanskje: oversettelse av dataspill til Norsk! MEN har ikke faatt noe svar enda og sjefen der er paa ferie. Den som lever faar se! Skal proeve aa holde liv i bloggen fremover, hyggelig aa vaere savnet i hvert fall! Klem til den som vil ha!

PS: Det var gankse traumatisk her om dagen da jeg nettopp hadde kommet tilbake til NL -og saa doede laptopen min! Min kjaere, kjaere laptop. Jeg skulle nok ha hoert paa lure Pappa, som allerede en stund har sagt at den synger paa siste verset og at jeg burde se meg om etter en ny. Sett har jeg gjort, men ikke gjort noe med det.. Heldigvis har Sanne kjoept seg en laptop, saa da sniklaaner jeg den slik han sniklaante min! Faar tenke ut hvordan jeg skal faa smurfet en ny -vil helst ha en med norsk tastatur -ellers blir det saa slitsomt for dere aa lese bloggen min.. Hihi!

4 kommentarer:

Sara sa...

Så fint at du er tilbake Vibeke! Du må være forsiktig med helsa, bedre å gjøre noe annet da ja. Håper du har det bedre nå da, krysser fingre for ny jobb :)
Klem fra sara

Greta sa...

Det var kjekt å sjå deg att. Klart du har vore savna:).
Håper du lykkes med å få deg ny jobb fort da. Og at solen skinner på deg og din kjære. Takk for klemmen, ender deg ein i retur

Nina sa...

godt å endelig se et nytt innlegg på bloggen!! Og å høre at du har det fint:) lykke til med nye jobben, håper du får napp! Jeg leser til eksamen, noe som ikke er så veldig moro det eller. klemklem

Norun sa...

Oi, er det ikke lærer lenger? Lurt å slutte om det tærer på helsa løs, ja! :) Og så fleksibel, tilpasningsdyktig, kreativ osv som du er så finner du jo helt sikkert noe anna spennende å gjøre! :)