mandag 15. oktober 2007

The Autumn Stone


Jeg kjøpte et gresskar.
Ikke fordi det snart er Halloween.
Men fordi jeg ville spise det.
Dessuten kjøpte damen foran meg i køen et.
Og man er jo en sau.

Jeg skar opp gresskaret.
Jeg ville bake noe av det i ovnen.
Det hadde ingen frø.
Jeg kan dermed avkrefte ryktet om at
gresskarfrø/kjerner/hva-du-vil-kalle det
kommer fra gresskar.
Kanskje det er litt som med babyolje og italiensk salat:
Navnet har ingen sammenheng med opprinnelse...
Eller noe i den dur.
Jeg tror gresskarfrø vokser på trær.
Akkurat som penger.

Gresskaret smakte godt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

:-) et dikt liksom..
Så om man kjøper babyoil - så får man ikke baby OG olje!!?? søren og! jeg som hadde tenkt til å kjøpe det. eller NOT. En italiener har jeg heller ikke bruk for. men det smakte godt ja, bare som gresskar liksom - ikke som pai eller noe?
klem fra tanta'ri.

Vibber`n i Farta sa...

Vel, tenkte mer som at solsikkeolje er laget av solsikke, men babyolje er ikke laget av babyer for det. Og det er (forhåpentligvis) ikke like mange italienere i italiensk salat som det er kylling i kyllingsalat...

Gresskar smaker veldig søtt faktisk. Fant opp en slags mos med brokkoli, salt, pepper og hvitløk i -så ble det veldig godt =)

Har du ikke bruk for en italiener?! Well, then -give him to me.. ;)

Anonym sa...

Italienere er for "kokkette". Men, for en stund kan de nok duge! Nei, prøver heller en bergenser, de duger!!
Gleder meg til du kommer til oss og lager de deiligste gresskarretter! :-)
Er det forresten ekte LUT i Lutefisk? hm...

Vibber`n i Farta sa...

Hmm.. Det spørs om du må spørre nevnte bergenser om akkurat det.. Det er det sikkert..?!
Ja, jeg også -det blir stas! =D