mandag 11. juni 2007

It`s My Life

Her ute i Øygarden går livet sin gang. Og den gangen er fin -mer som en passasje med himmel og hav og trær og måkeskrik, egentlig. Slett ingen ensformig korridor, som eksempelvis eksamenslesingen kan være -med unntak av celebre besøk fra langtvekkefra, da, selvfølgelig :) Apropos eksamen, så har jeg nå fått alle resultatene. Det ble B på alt! Både på oppgave og muntlig i litteratur og på skriftlig i grammatikk. Det er jeg godt fornøyd med, selv om det er bittelitt bittert når både oppgaven og muntlig eksamen ga en veeeldig sterk B, nesten A... Men synes ikke det var så verst prestert med tanke på at jeg kom opp i det jeg aller minst ville.. Hadde lest ett av fire skuespill, og kom opp i alle..! Hoorah..! Godt jeg hadde lest litt om dem, da -og i tillegg har jeg jo deltatt i NM i padling, kan jo hende det er nesten like effektivt som roing, det da?

Vel, uansett -eksamen og semesterets kjas og mas er nå et tilbakelagt kapittel. Jeg har på andre uka innsett at jeg faktisk har sommerferie -og jeg nyter den! Det er jo som å være på en slags leir, dette! Bading, fisking, sykling til butikken for å kjøpe is, pils på oppholdsrommet, badminton, Krabbefest, sykkelturer i fantastisk natur, volleyball, og alltid noen å lure med på noen sprell -så greit når alle er "strandet" her! I tillegg har jeg tatt med det artige kortspillet Ligretto, så da blir det nok litt spilling også. =) I tillegg jobber vi jo, da -10 timer om dagen faktisk (av og til hvertfall, men får betalt ti..) -av og til er det kokende varmt inne i de hvite beskyttelsesdressene, men stort sett går det greit. Fått en knall brunfarge i ansiktet -selv om det blir lite sol på resten av kroppen (bortsett fra i helgen, da ÅK, Ann-I og jeg syklet til Kyrkjetangen for å bade -knall tur og knall helg!). Slik går nå dagene -fint å legge seg opp litt penger, det er jo ikke så vanskelig her -for man bruker jo ingen! Kanskje brukt 200 kr de siste to ukene, det er jo fine greier :) Så får vi se hva resten av sommeren vil bringe! Kanskje skal ÅK og jeg på nye eventyr?

Vel, det var alt for denne gang, skal løpe og spise kveldsmat nå!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerer med utrolig gode eksamenskarakterer!!! Hehe, jeg tror nok NM i padling gjorde at du klaret å ro deg i land til B... ;) Det er jeg helt sikker på, og tar derfor all ære... ;)

Vibber`n i Farta sa...

Takk, takk! :)
Ja, det burde du! Min store mentor! Håper det bli litt padling i sommer, da? :) Har nervene kommet snikende enda..? ;)

Anonym sa...

Hvis du vil kan du være med å padle hver dag!!! Alt for at du skal få så gode karakterer... ;)
Nervene har enda ikke kommet. Bare gleder meg masse til bryllup! Jeg kjøpte meg korsett (som forhåpentligvis skal gi meg større(!!!) pupper)og truse til en svimlende sum i dag... Moro å bruke penger!

Vibber`n i Farta sa...

Oioioi! Så bra! Mulig jeg har noen interessenter på hånden som kunne tenk seg å være med til og med! ;)
Ahaa, høres bra ut.. Svært bra ut! Gleder meg til å se..! ;) Nå er det avslutningsfest for tur her, kan blir skøy..!

Anonym sa...

Ojojoj, høres ut som noen lever det gode liv!?!! Grattis med gode eksamensresultater, man får ikke B bare av å være flink i padling! Hehe.. Er litt medunnelig på den jobben din i sommer, spesiellt når det snart er sankthans og graderstokken fortsatt ikke er tippet over fem ennå.. litt småkjølig kan man si. Men, jeg vet, jeg har valgt det selv. Så er ikke i posisjon til å klage. Får komme hjem hvitere enn isbjørnen, og håpe på dårlig vær, så jeg slipper å gå med lite klær (det rimte!).

By the way, så kommer kanskje Grete på besøk i slutten av Juli, du også? Og ÅK? Alle sammen?? Hadde vært fint ja! :-)

Vibber`n i Farta sa...

Hehe, det var ganse så genialt, ja.. Litt slitsom til tider -men det var jo tross alt en jobb også! Takk for det :) Du trenger forresten ikke være medunnelig på den jobben min i sommer -for oljesjauinga er avsluttet nå -med unntak av noen få som skulle ta et siste område. Jeg gadd ikke reise helt tilbake for bare tre dager, er jo i Moss nå ;)
Hmm, bekymret får (hvit)fargen, ja? Ikke så greit ;) Du har jo rimelig god unnskyldning, da! Hils isbjørnene fra meg, forresten! Skulle gjerne sett noen (og deg!), men blir nok ikke i slutten av juli i hvert fall -for da jobber jeg på rehab`en.. Du får kose deg i isødet! :)

Anonym sa...

God unnskyldning ja, men litt vanskelig å springe rundt å fortelle alle jeg treffer om hvorfor jeg er så bleik. Folk flest blir sikkert å tro at jeg er en kjip latsabb som sitter inne foran pc'n hele sommern! Hehe.. Men den gang ei! Du får kose deg i sola og på rehaben(?). Skal hilse så mye tilbake fra bamsene.

Anonym sa...

opplevelsesrikt liv du har om dagen.. :-(

Vibber`n i Farta sa...

superirene: hmmm.. hva med å lage en kritthvit t-skjorte med "it`s not bacause I`m lazy, but I`ve been among ice bears for to long!" Hihiii :D
Takk, takk!

Tatari (mi): hakke no liv vettu, vertfall ikke nå som du reiser av gårde, på bursdan min og alt..! Hehe, neida, vet jeg har sagt det før, men oppdatering følger! I hvert fall før jeg frosvinner nerimellom die eurpäische lände.. ;)